کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

قتل موتورسوار در دعوای خیابانی 
مرد موتورسوار در جریان درگیری خیابانی با موتورسوار دیگری به قتل رسید. به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد دیروز وقوع درگیری مرگبار میان دو مرد جوان در محله نبرد به پلیس 110 گزارش شد. ماموران کلانتری نبرد به محل حادثه اعزام شدند و مشاهده کردند، مردی 25ساله با ضربه چاقو به قتل رسیده و موتورسیکلتش کناری افتاده است. در تحقیقات محلی مشخص شد، مقتول در حال  تردد در خیابان بوده که با موتورسوار دیگری درگیر شده و با ضربه چاقو به قتل رسیده‌است. ضارب هم گریخته‌است. در ادامه قرار شد دوربین‌های اطراف محل کشف جسد بازبینی شود تا شاید ردی از قاتل فراری به دست آید.  پرونده این قتل در شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران در دست بررسی است.

دختر خردسال به بیماران زندگی داد 
اعضای بدن دختر هفت‌ساله که مرگ مغزی شده بود به چند بیمار زندگی دوباره ای را هدیه کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دکتر ابراهیم خالقی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این باره گفت: این دختر هفت‌ساله به نام دلارام راشدان  مرگ مغزی شده  بود  که از بیمارستان حکیم نیشابور به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد  انتقال یافت و  پس از رضایت خانواده‌اش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت. یکی از کلیه‌های وی در بیمارستان منتصریه به کودک هفت‌ساله  مشهدی که  از نارسایی کلیه رنج می‌برد و دیگر کلیه او به فرد دیگری پیوند زده شد، کبدش نیز به خانمی که ساکن سرخس بود، هدیه شد.  همچنین قرنیه‌های او برای  پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

اعدام برای قاچاقچیان زن 
اعضای یک باند قاچاق زنان و دختران جوان به اتهام افساد‌فی‌الارض به اعدام محکوم شدند. به گزارش  مهر،  در روزهای گذشته خبری مبنی بر صدور حکم اعدام برای زهرا صدیقی و الهام چوبدار در فضای مجازی منتشر شده و جوسازی‌های زیادی در این رابطه صورت گرفته است. پیگیری‌های مرکز رسانه قوه قضاییه نشان می‌دهد دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه افراد نامبرده را به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم کرده است. برخلاف اخبار منتشرشده در فضای مجازی و جوسازی‌های صورت‌گرفته، حوزه فعالیت و اتهامات این افراد فریب و قاچاق زنان و دختران جوان به یکی از کشورهای منطقه با وعده اشتغال و سوءاستفاده از آنها بوده که در مواردی، منجر به خودکشی چند نفر از این دختران شده است.

خارج کردن سوزن از معده بیمار 
سوزنی نوک‌تیز از دیواره معده فردی ۱۸ ساله با کمک آندوسکوپی و بدون عمل جراحی در بیمارستان شهید‌صدوقی یزد خارج شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما‌، دختری  ۱۸ ساله که به طور ناگهانی یک سوزن نوک‌تیز را قورت داده بود، پس از گذشت پنج روز به بیمارستان شهید صدوقی یزد منتقل شد. خارج کردن این سوزن بدون عمل جراحی و باز شدن شکم انجام شد.