افزایش زورگیری و سرقت به‌عنف در پایتخت

افزایش زورگیری و سرقت به‌عنف در پایتخت

رئیس‌پلیس آگاهی تهران از افزایش وقوع زورگیری، سرقت به‌عنف و قاپ‌زنی در پایتخت خبر داد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی دیروز در جمع خبرنگاران گفت: در جرایم زورگیری، سرقت به‌عنف و قاپ‌زنی از اول سال افزایش وقوع داشته‌ایم اما در چند روز اخیر ۵ درصد سرقت به‌عنف رو به کاهش است. همچنین بالای ۷۰‌درصد جرایم و به‌ویژه جرایم جنایی در تهران بزرگ کشف می‌شود.
وی با اشاره به این‌که گشت‌های ویژه و دستگیری باندها بر کاهش جرم تأثیر دارند، گفت: به عنوان مثال یک باند از افغانستانی‌ها به‌تازگی دستگیر شده‌اند که قاپ‌زنی می‌کردند و هرجایی که مالباخته مقاومت می‌کرد از سلاح سرد استفاده می‌کردند.
ولیپور تصریح کرد: هر فردی که در سرقت سلاح به دست داشته باشد، مصداق حکم محاربه است و دستگاه قضا این افراد را به اشد مجازات می‌رساند.
رئیس‌پلیس آگاهی پایتخت با بیان این‌که بیش از 100 درصد جرایم جنایی در تهران کشف می‌شود، گفت: روز گذشته ۱۰ نفر زورگیر و قاپ‌زن که در قالب سه تیم فعالیت می‌کردند، دستگیر شدند و تعداد زیادی تلفن همراه و اموال مسروقه از این افراد کشف شده است. این افراد علاوه‌بر سرقت به مردم هم صدمه می‌زدند.
وی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم به جای این‌که عکس و فیلم درگیری را در فضای مجازی منتشر کنند به پلیس تحویل دهند تا پلیس زودتر بتواند متهمان را دستگیر کند.