راز ۳۰میلیاردی خیانت به دزدان بانک‌ملی

راز ۳۰میلیاردی خیانت به دزدان بانک‌ملی

سه مرد که 30میلیارد تومان اموال سارقان صندوق امانات بانکی ملی را نزد خود نگه‌داشته بودند، خیانت‌کرده و با فروش اموال مسروقه خانه، ویلا و زمین خریدند.

 به گزارش خبرنگار جام‌جم، بهار امسال 162 صندوق امانات بانک ملی روبه‌روی دانشگاه تهران مورد سرقت قرار گرفت و اموالی که در آن بود به سرقت رفت. از آن زمان تحقیقات ادامه داشت تا این‌که رد برادرانی که چند سال قبل دست به سرقت از بانکی در یکی از شهرهای شمالی کشور زده بودند به دست آمد و بعد از یک هفته تحقیقات، ۱۳نفر از متهمان و خریداران اموال سرقتی دستگیر شدند.
برخی اموال سرقتی از مخفیگاه‌های آنها و خودرویی که در فرودگاه امام خمینی(ره) پارک کرده بودند، کشف شد. با هماهنگی‌های قضایی، این اموال تحویل مالباختگان شد. این در حالی بود که سرکرده، همسرش و یکی از بستگانش با پرواز هوایی به ترکیه گریختند اما از طریق رایزنی‌‌های پلیس بین‌الملل در آنجا بازداشت شدند.
تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش معلوم شد برخی اموال سرقتی نزد سه مرد که از اقوام سرکرده‌های باند سرقت هستند، قرار دارد. با شناسایی هویت آنها، این سه مرد تحت تعقیب قرار گرفتند و دو روز پیش بازداشت شدند. آنها ابتدا منکر جرایم‌شان بودند اما در مواجهه حضوری با یکدیگر اعتراف کردند.
یکی از آنها در تحقیقات گفت: سرکرده این باند از اقوامم بود و دلار، سکه و طلا به من و دو نفراز اقوامش داد که آن را برایش نگه داریم تا چند وقت دیگر برای بردن آن بیاید اما بعد از آن‌که به ترکیه گریخت و بقیه اعضای باند هم بازداشت شدند، کسی نمی‌دانست اموالی با ارزش 30‌میلیارد تومان در اختیار ما است، بنابراین ما هم از این فرصت استفاده کردیم و همه اموال امانتی را فروخته و هر کدام سهمی برداشتیم که با آن خانه و ویلا خریدیم اما رازمان فاش شد و بازداشت شدیم.
با اعتراف او، دو همدستش نیز بازداشت شدند.