افطار در دقیقه90

افطار در دقیقه90

ماه مبارک رمضان برای بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای فوتبال نه تنها چالشی به همراه ندارد بلکه همچون روزهای عادی آنها در زمین فوتبال به فعالیت حرفه‌ای خود می‌پردازند.

این موضوع هر سال میان بازیکنان حرفه‌ای دیده می‌شود اما ویدئوی تازه آن مربوط به بازی شامگاه یکشنبه در لیگ سری A ایتالیا بود؛ جایی که سفیان امرابط ستاره مراکشی تیم فوتبال فیورنتینا در جریان دیدار با اینترمیلان پس از توقف بازی به کنار زمین رفت و با نوشیدن آب و خوردن سریع یک موز افطار کرد. در دقیقه۹۱ زمانی که هم‌تیمی امرابط بر اثر خطا روی زمین افتاد و بازی متوقف شد، بازیکن مسلمان مراکشی خود را به کنار زمین رساند و روزه خود را افطار کرد. این ویدئو پس از انتشار گسترده آن در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت. 

بازگشت سرباز ایرانی از لندن
پلیس بریتانیا بسته‌ای را در فرودگاه استانستد لندن توقیف کرد که حاوی مجسمه 2000 ساله سرباز دوره ساسانی بود و ارزش آن حدود ۴۰میلیون دلار تخمین زده می‌شود. این قطعه باستانی بزرگ، یک نقش‌برجسته‌ صخره‌ای ساسانی است که قدمت آن به قرن سوم میلادی برمی‌گردد و به‌تازگی از صخره‌ای در ایران توسط سنگ‌ فرز کنده و راهی بازار سیاه بریتانیا شده است. پلیس مرزی بریتانیا می‌گوید، با دیدن بسته‌بندی نامرتب جعبه حاوی این مجسمه، به آن مشکوک شدند و اقدام به بازرسی آن کردند. پلیس گمان می‌برد که قاچاقچیان سعی داشتند با این نوع بسته‌بندی، این‌گونه القا کنند که جعبه حاوی کالای بی‌ارزشی است. حالا سید‌مهدی حسینی‌متین، کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن از بازگشت مجسمه سنگی سرباز ساسانی به کشور در آینده نزدیک خبر داده است.