رکوردداران میلیونی تلوبیون در نوروز

بررسی آمار تلوبیون نشان می‌دهد با شروع سال1402 کدام‌یک از آثار با اقبال رو‌به‌رو شدند

رکوردداران میلیونی تلوبیون در نوروز

تلوبیون همیشه فرصتی برای مخاطبانی است که به هر دلیل در ساعت مشخص، امکان تماشای برنامه مورد علاقه خود را ندارند. این فرصت باعث شده تا در حین تماشای برنامه‌های متنوع تلویزیون، امکان ثبت آمار مخاطبان از طریق سایت و اپلیکیشن تلوبیون فراهم شود.

همین می‌تواند فرصت دوباره‌ای برای برنامه‌سازان باشد تا با مقایسه آمار مخاطبان خود و دیگر برنامه‌ها، تلاش کنند تا کیفیت برنامه‌های‌شان را در جهت جلب مخاطب بیشتر ارتقا دهند. در این میان، تازه‌ترین آمار ارائه شده از سوی تلوبیون، نشان از آن دارد که سریال «نون‌خ» و برنامه «زندگی پس از زندگی» بازدیدکننده‌های میلیونی گرفته و توانسته‌ پربیننده‌ترین برنامه‌ها شود. این دو نام، عنوان پربیننده‌ترین‌های رسانه ‌ملی را در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به خود اختصاص داده‌اند. مجموعه نون خ در این میان توانسته با ورود به فصل چهارم خود همچنان مخاطبان بسیاری را پای تلویزیون بنشاند. نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی است که هر بار یک قصه محوری را دنبال کرده و تلاش می‌کند قصه تازه را در همان محیط رنگارنگ شهرستان روایت کند. برنامه زندگی پس از زندگی هم به‌واسطه روایت پژوهش‌محوری که دارد، توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است. این برنامه، روایت واقعی افرادی است که تجربه نزدیک به مرگ داشته‌اند و این تجربه، تاثیر خاصی در زندگی‌شان گذاشته است. البته نباید این نکته را فراموش کرد که مخاطبان سریال نون‌خ و زندگی پس از زندگی تنها مخاطبان عام نیستند و این برنامه‌ها توانسته نظر بسیاری از منتقدان را هم به خود جلب کند. سریال نون‌خ با شروع نوروز روی آنتن رفت و زندگی پس از زندگی از ابتدای ماه مبارک رمضان در قاب سیما تماشایی شد. سریال «آتش و باد» هم بعد از نون‌خ و زندگی پس از زندگی در رده‌های بعدی پرمخاطبان قرار دارد. به بهانه آمار تازه تلوبیون، نگاهی به آمارهای این دو سریال داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش جام‌جم، با شروع سال 1402، مهدی فرجی که از تهیه‌کنندگان خوش‌سابقه در تلویزیون است برای ایام نوروز که با ماه رمضان تلاقی پیدا کرده فصل چهارم از سریال تلویزیونی نون‌خ را به کارگردانی سعید آقاخانی برای پخش آماده کرد که این فصل از مجموعه هم تا به امروز با اقبال گسترده مردمی رو‌به‌رو شده است. بازی‌های درخشان، قصه خوب که شخصیت‌ها از انسجام درستی برخوردار هستند و‌... کمک کرده تا این فصل از سریال هم مورد توجه قرار بگیرد. آمار تلوبیون نشان می‌دهد که از ابتدای نوروز تاکنون چهار میلیون و 732 هزار و 65 بار در تلوبیون دیده شده است. 
در رتبه دوم سریال الف فاخر آتش و باد محصول مرکز سیما‌فیلم و با تهیه‌کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی قرار دارد که از آنتن شبکه سه سیما پخش می‌شود. مجموعه آتش و باد به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد و بازیگران مطرحی از‌جمله حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، فرخ نعمتی و زنده‌یاد کریم اکبری‌مبارکه در این سریال تاریخی نقش‌آفرینی می‌کنند. این سریال یک میلیون و 29 هزار و 190 بار در تلوبیون مشاهده شده است.  فصل سوم مجموعه نمایشی «ماه‌چراغ» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آرش داوودی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان هر شب از شبکه پنج پخش می‌شود. احمد نجفی، آزیتا ترکاشوند، سیاوش مفیدی و اشکان اشتیاق در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند که فضایی طنز دارد و 82 هزار و 632 بار دیده شده است. ویژه‌برنامه‌های افطار در شبکه‌های اصلی شامل «مردم دوست‌داشتنی»،  «چند روایت معتبر»، محفل، زندگی پس از زندگی و تا نیایش با اجرا و کارشناسی حجت الاسلام مسلم داوودی است. در میان این برنامه‌ها زندگی پس از زندگی که به روایت تجربه‌های نزدیک به مرگ می‌پردازد با اجرا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی عباس موزون با اختلافی چندین برابری یک میلیون و 661 هزار و 733 بار در تلوبیون دیده شده است. بعد از آن محفل در شبکه سه با اجرای رسالت بوذری و حضور پنج کارشناس همچون حامد شاکر‌نژاد، احمد ابوالقاسمی، حجت‌الاسلام قاسمیان، حسنین حلو از عراق و رضوان درویش از سوریه  با 736 هزار و 524 بازدید در رتبه دوم قرار گرفته است. ویژه‌برنامه‌های سحر شبکه‌های سیما شامل ماه خدا، صبح روز بعد، ماه من، سحوری، قرار بهشت، وقت سحر و سر سفره خدا است که روی آنتن می‌روند. در میان برنامه‌های سحر، سر سفره خدا که چندمین فصل آن روی آنتن شبکه کودک می‌رود با اجرای شهرام شکیبا 113 هزار و 494 هزار بازدید دارد و در رتبه اول و سپس برنامه ماه من با اجرای نجم‌الدین شریعتی با 67 هزار و 343 بازدید در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

سریال

1- سریال نون‌خ

4 میلیون و 732 هزار و 65 بازدیدکننده
2- سریال آتش و باد
یک میلیون و 29 هزار و 190 بازدیدکننده
3- سریال ماه چراغ
82 هزار و 632 بازدیدکننده

برنامه‌های افطار

1- زندگی پس از زندگی

یک میلیون و 661 هزار و 733 بازدیدکننده
2- محفل
736 هزار و 524 بازدیدکننده

برنامه‌های سحر

1- سر سفره خدا

113 هزار و 494 هزار بازدیدکننده
2- ماه من
67 هزار و 343 بازدیدکننده

فاطمه عودباشی و سپیده اشرفی - گروه رسانه