خدعه عربی علیه میزبانی ایران

درخواست AFC : بازی‌های ایران در زمین بی‌طرف!

خدعه عربی علیه میزبانی ایران

  باشگاه الكویت كویت با ارسال درخواستی به كنفدراسیون فوتبال آسیا خواهان بازی با استقلال ایران در زمین بی‌طرف شد؛ فشاری كه به نظر می‌رسد نه تنها كویت كه دیگر كشورهای حاشیه خلیج فارس مثل امارات و عربستان هم خواهان آن باشند تا بهانه‌ای برای محروم كردن فوتبال ایران از حق میزبانی داشته باشند.
مدیران باشگاه الكویت كویت به دنبال تنش اخیر میان ایران و آمریكا تصمیم گرفتند تا با ارسال درخواستی به كنفدراسیون فوتبال آسیا خواهان برگزاری بازی با استقلال در زمین بی‌طرف به جای ورزشگاه آزادی تهران شوند.
این تحركات، خیلی سریع با واكنش فدراسیون فوتبال همراه شد. امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون درباره موضوع میزبانی نمایندگان كشورمان در لیگ قهرمانان آسیا از حریفان عنوان كرد: ایران آمادگی میزبانی از حریفان را به طور كامل دارد و در سال‌های گذشته این موضوع به كرات اثبات شده است. برگزاری بی‌نقص و به یادماندنی فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال گذشته در تهران و در حضور جمع زیادی از مدیران ارشد بین‌المللی از مصداق‌های این موضوع است. در این ارتباط، وزیر ورزش و جوانان هم به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران به صورت كتبی تضامین امنیتی لازم درباره میزبانی را به كنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه كرده است. او افزود: شایسته است كنفدراسیون فوتبال آسیا با عنایت به موضوع آمادگی همیشگی ایران در بحث میزبانی از تیم‌های خارجی در برابر هرگونه مطالب غیرواقع در این خصوص بایستد.
البته تلاش آنهایی كه می‌خواهند امنیت ایران را زیر سؤال ببرند، فقط در مورد استقلال نیست. دیروز برخی سایت‌های عرب زبان از تلاش برای سلب میزبانی سایر تیم‌های باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا و همین‌طور میزبانی تیم ملی فوتبال ایران در دیدارهای آتی نوشتند. با این حال حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با برنا درخصوص خبر منتشر شده درباره لغو میزبانی تیم‌های ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا عنوان كرد: سه روز قبل وزیر ورزش و جوانان در نامه‌ای مراتب تضمینی، امنیتی برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را به كنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال كرده و ما مشكلی در امنیت برگزاری بازی‌ها نداریم.
اولین تصمیم AFC
كنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به دنبال درخواست باشگاه الكویت مبنی بر برگزاری بازی با استقلال در زمین بی‌طرف به خاطر تنش اخیر میان ایران و آمریكا دستور به تعویق چهار روزه این دیدار را داد. بدین ترتیب دیدار تیم‌های استقلال و الكویت به جای روز اول بهمن، روز 5 بهمن 98 برگزار می‌شود. همچنین طبق نظر كمیته مسابقات كنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار تیم‌های فوتبال پدیده مشهد و الرفاع بحرین و نیز استقلال تهران مقابل الكویت كویت در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا باید در زمین بی‌طرف برگزار شود، اتفاقی كه برای نهایی شدن در انتظار اعلام رای كمیته اجرایی AFC است.
كمیته مسابقات AFC در نشست آتی خود مصوبه‌ای را گذرانده كه به بهانه این مصوبه امكان میزبانی از تیم‌های ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گرفته خواهد شد البته تصمیم اخیر كمیته مسابقات كنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر برگزاری دیدار در خانه تیم‌های ایرانی مقابل حریفان‌شان در زمین بی‌طرف، در حال حاضر صرفا برای برگزاری دو دیدار تیم‌های فوتبال پدیده شهر خودرو و استقلال تهران در مرحله پلی‌آف است، نه برای تمام دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا.
پدیده مشهد باید مقابل الرفاع بحرین و استقلال تهران نیز باید مقابل الكویت كویت به صورت تك بازی در مشهد و تهران دیدارهای خود را برگزار كنند، حریفانشان از كمیته مسابقات AFC سؤال كرده‌اند كه این دیدارها باید در زمین بی‌طرف برگزار شود یا در ورزشگاه‌های ایران که كمیته مسابقات كنفدراسیون فوتبال آسیا نیز به برگزاری این دو دیدار در زمین بی‌طرف رای داده است.
مهدی تاج، عضو كمیته اجرایی كنفدراسیون فوتبال آسیاست و به عنوان عضو این كمیته، نامه مذكور را از سوی AFC به منظور اعلام نظر دریافت كرده است.‌


دریافت نامه از AFC درباره بازی در زمین بی‌طرف!
روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره مباحث منتشره پیرامون میزبانی تیم‌های ایرانی از حریفان در زمین بی‌طرف بیانیه ای صادر کرد. فدراسیون فوتبال در این بیانیه اعلام کرده است:
1- فدراسیون فوتبال نامه‌ای رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرده است و به موجب آن اعلام شده که کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی تیم‌های ایرانی در فصل جدید را در کشور بی طرف برگزار کند.
۲- فدراسیون فوتبال بلافاصله پس از دریافت نامه و در روز جمعه جلسه ای را با حضور کلیه مسؤولان مرتبط با موضوع برگزار کرد و مراحل اولیه پیگیری ویژه در این‌باره به سرعت آغاز شد.
۳- همچنین مقرر شد در روز شنبه جلسه دیگری در‌این باره با حضور مدیران چهار باشگاه نماینده ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود و تصمیم مقتضی با اعلام نظر باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهر‌خودرو  اتخاذ شود.
4 - موضع نهایی باشگاه‌های ایرانی ظرف روزهای آینده و پس از تصمیم گیری قطعی کنفدراسیون فوتبال آسیا از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اطلاع‌رسانی خواهد شد.