واشنگتن اندک‌اندک تلفات عین‌الاسد را می‌پذیرد

واشنگتن اندک‌اندک تلفات عین‌الاسد را می‌پذیرد

با گذشت یک هفته از عملیات موشکی ایران، روزنامه واشنگتن‌پست هم کم‌کم به سخن آمد و در گزارشی اذعان کرد: در نتیجه این حملات موشکی، دست‌کم دو نظامی آمریکایی از پنجره یک برج مرتفع به بیرون پرتاب و ده‌ها نفر دیگر نیز بیهوش شدند.
پس از آن نیز وبگاه دیفنس‌وان در بیست‌وهفتم دی گزارش داد دست‌کم ۱۱ نظامی آمریکایی در حمله به عین‌الاسد آسیب دیده و به بیمارستان‌های نظامی آمریکا در کویت و آلمان منتقل شده‌اند. چند مقام ارتش آمریکا و پنتاگون در گفت‌وگو با این وبگاه تصریح کردند این نظامیان در هفته جاری  به بیمارستان‌های نظامی آمریکا در کویت و شهر لنداشتول آلمان منتقل شده و بابت ضربه مغزی تحت مداوا یا معاینات بیشتر قرار گرفته‌اند.
در میان سلطه رسانه‌های جریان غالب آمریکایی البته بعضا رسانه‌های کوچک‌تری هم یافت می‌شوند که اطلاعاتی کاملا متفاوت با ادعاهای فوق منتشر می‌کنند.
کاترین شاکدام، تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی طی گزارشی در پایگاه خبری تحلیلی سیتیزن تروث نوشت: به گفته مقام‌های نظامی عالی‌رتبه، نظامیان آمریکایی [پیش از حمله] مجبور بودند تجهیزات خود را از سراسر عراق به پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار بیاورند تا امنیت آنها را تامین کنند.