می‌خواهیم با مردم   جشن صعود بگیریم

گفت‌وگو با سعید عزت‌اللهی پیش از دیدار مهم ایران مقابل عراق

می‌خواهیم با مردم جشن صعود بگیریم

آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق استقلال از تابستان گذشته پای خود را در یک کفش کرد که باید «سعید عزت‌اللهی» به باشگاه الغرافه محلق شود. تلاش سران این باشگاه اما مقابل مقاومت باشگاه وایله دانمارک جواب نداد. آنها در تابستان جواب منفی گرفتند اما با شروع فصل سرما، دوباره سر وقت سعید و وایله رفتند. در نهایت هفته گذشته بود که الغرافه و استراماچونی موفق شدند یکی از بهترین بازیکنان تیم‌ملی را جذب کنند. عزت‌اللهی به باشگاه الغرافه ملحق شد و حالا درباره این اتفاقات به روزنامه جام‌جم توضیحاتی می‌دهد.
 ابتدا از انتقالت به باشگاه الغرافه قطر شروع کنیم. مدت‌ها از این لیگ پیشنهاد داشتی و سرانجام یکی از پیشنهادها را پذیرفتی.
این انتقال قرضی بود و در نیم فصل دوم برای الغرافه بازی می‌کنم. متاسفانه قبل از این‌که انتقال قطعی شود، برخی اخبار و یک‌سری نقل و قول‌ از من منتشر شد که اصلا درست نبود. بعد از انتقال به الغرافه فقط و فقط یک مصاحبه با دوربین باشگاه کردم. این هم دومین مصاحبه‌ای است که انجام می‌دهم. متاسفانه بعضی شیطنت‌ها در فضای مجازی شد. دوستانم برای من می‌فرستادند ولی حالا گذشته و مهم نیست.
 دقیقا. چه شد پیشنهاد الغرافه را پذیرفتی؟
هدف اصلی من از این انتقال تجربه یک چالش جدید بود. حضور شخص استراماچونی در الغرافه در این انتقال بسیار تعیین‌کننده بود و در انتقالم نقش داشت. هر بازیکنانی که قبلا با استراماچونی کار کرده بود، از او تعریف می‌کرد. از طرفی او در تیم‌هایی که بود چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ تاکتیکی عملکرد خوبی داشت. به همین دلیل من دوست داشتم وارد این چالش شوم و دوست داشتم با شخص استراماچونی کار کنم.
 ظاهرا در تابستان امسال هم به تو پیشنهاد دادند ولی نشد به الغرافه ملحق شوی.
بله، پروسه انتقال من به الغرافه طولانی بود. در همان ابتدای فصل آقای استراماچونی به شخصه و همینطور باشگاه الغرافه با من ارتباط برقرار کردند و از من خواستند به قطر بروم. صحبت‌هایی شد و بعد مذاکرات با باشگاه وایله دانمارک صورت گرفت. منتها توافق صورت نگرفت و وایله اجازه جدایی به من نداد. در شروع نقل و انتقالات نیم فصل باشگاه الغرافه دوباره مذاکراتش را برای انتقال قرضی من از سر گرفت. سرانجام با صحبت‌هایی که شد، توانستند با وایله به توافق برسند و من به این باشگاه
ملحق شوم.
 ظاهرا یکی از شروط این بود که قراردادت را تمدید کنی.
بله، البته باشگاه الغرافه به دنبال این بود که انتقالم قرضی باشد ولی وایله موافقت نکرد. من 6 ماه در الغرافه هستم و از آینده خبر ندارم ولی قراردادم را با وایله 6 ماه دیگر تمدید کردم. یعنی من یک سال و نیم دیگر با باشگاه دانمارکی قرارداد دارم.
 برایمان از اهدافت در لیگ قطر بگو.
خوب می‌دانم با حضور در الغرافه دو چالش خیلی مهم در لیگ قطر و همین‌طور لیگ قهرمانان آسیا خواهیم داشت. امیدوارم بتوانیم خیلی خوب آماده شویم و در آسیا نمایش بی‌نقصی داشته باشیم. بزرگترین هدف من کمک به الغرافه است. می دانم توقعات اینجا زیاد است. انشاا... بتوانم طوری عمل کنم که آقای استراماچونی و هواداران راضی باشند. می خواهیم نتایجی به دست بیاوریم که در خور شان نام الغرافه باشد.
 به اردوی ایران ملحق شده‌ای. برایمان از دو بازی عراق و امارات بگو.
در حال حاضر تمرکزم روی تیم‌ملی است. دوبازی خیلی مهم داریم. خیلی خیلی خوشحالم که بعد از مدت‌ها قرار است تماشاگران به ورزشگاه بیایند و کنار ما باشد. ان شاا... هر دو بازی را با برد پشت سر بگذاریم و به جام جهانی برسیم. خوشحالم مردم هم در ورزشگاه کنارمان خواهند بود تا جشن بگیریم.
هیچ‌وقت شبی که ازبکستان را در آزادی بردیم و به جام جهانی رفتیم، یادم نمی‌رود. با حضور مردم آن جشن یکی از زیباترین لحظات زندگی همه ما شد. دوست داریم در این شرایط با صعود به جام‌جهانی، هدیه کوچکی از طرف بازیکنان و مجموعه تیم به مردم کشورمان بدهیم.