حرک رونالدویی  علیپور

دبل ستاره ایرانی در لیگ پرتغال

حرک رونالدویی علیپور

دور، دور پرسپولیسی‌ها در پرتغال است. بعد از درخشش مهدی طارمی، این بار نوبت به علی علیپور زوج سابق او در پرسپولیس رسید. علی که این روزها به شدت موفقیت را در ماریتیمو جست‌وجو می‌کند، بامداد سه‌شنبه‌ شیرینی داشت. «آروکا» تیمی بود که قربانی درخشش ستاره ایرانی شد. در شبی که ماریتیمو با سه گل برنده شد، علی دبل کرد تا گل‌های زده خود را در لیگ به عدد 6 برساند. وقتی از او می‌پرسیم عدد 6 و کری‌خوانی؟ لبخندی می‌زند و می‌گوید: «من تمرکزم روی ماریتیمو و فوتبال اروپاست. خوشحالم دو گل دیگر برای تیم زدم تا مجموع گل‌های این فصلم به 7 برسد.»
 علیپور: بهتر از قبل شده‌ام
تفکیک گل‌های علیپور این شکلی است؛ 6 گل در لیگ و یک گل در جام‌حذفی. او در لیگ‌برتر و جام‌حذفی پرتغال سه پاس گل هم داده تا در مجموع عملکرد قابل دفاعی داشته باشد. علیپور از فصل قبل شروع می‌کند و به امسال می‌رسد: «خب من دیر رسیدم. دیر هم به تمرینات اضافه شدم. زمان زیادی نیاز داشتم. از لیگ ایران به یک لیگ حرفه‌ای آمدم که الان بین 5 تاپ لول اروپاست. با وجود این خودم را زود نشان دادم و خداراشکر فصل قبل گل‌های مهمی زدم و تیم هم در نهایت در لیگ‌برتر ماند. امسال هم تا اینجا خوب بوده. فراموش نکنید ماریتیمو امسال مشکلاتی داشت. تیم خوب نتیجه نمی‌گرفت و تغییراتی روی نیمکت داشتیم. طبیعی بود وقتی تیم افت کند، من هم موقعیت آنچنانی نداشته باشم.»
علیپور امسال در مجموع 1315 دقیقه بازی کرده و هر 219 دقیقه یک گل زده است. او اولین گل فصل خود را مقابل بلننسه زد. در بازی رفت مقابل همین آروکا هم گل زده بود. تا قبل از گل هفته بیست و دوم، علیپور 7 هفته موفق به گلزنی نشد و این هم به خاطر وظایفی بود که مربی خواسته بود. او به خاطر ضعف دفاعی تیمش مجبور است عقب بازی کند و گهگاه لب خط باشد. علی می‌گوید: «مهم وظایفی است که مربی می‌خواهد در زمین انجام دهم. امسال به لحاظ مالی، ماریتیمو در بین ارزان‌ترین تیم‌های لیگ بوده و اگر اشتباه نکنم تیم یکی مانده به آخر است. در فوتبال سرمایه‌گذاری و پول حرف اول را می‌زند. با این حال به جایگاه هشتم جدول رسیده‌ایم که انصافا جایگاه خوبی است. از وقتی تغییر مربی داشتیم خداراشکر بازی‌های خوبی برده‌ایم. حتی در مقطعی سه برد متوالی داشتیم. در این مدت فقط دو بار باخته‌ایم. شرایط من هم بهتر از قبل شده و آماده‌ام تا بهترین بازی‌ها را برای تیم انجام دهم.»
 ماجرای شادی رونالدویی
درخشش علیپور به شدت مورد توجه رسانه‌های پرتغالی هم قرار گرفته. او 81 دقیقه بازی کرد و در دقایق 7 و 79 برای تیمش گلزنی کرد. علیپور بعد از گل دوم پیراهنش را در آورد و به سبک کریستیانو رونالدو، بازیکن مورد علاقه‌اش شادی گل کرد. او که بدنی فوق‌العاده آماده دارد، روبه‌روی دوربین‌ها ایستاد و فیگور زیبایی گرفت تا عضلات شش‌تکه شکم خود را به رخ همه بکشد. علیپور می‌خندد و می‌گوید: «لحظه‌ای بود. رونالدو بازیکن مورد علاقه و الگوی من است. خوشحالم در زادگاه او فوتبال بازی می‌کنم.»
آمار بعد از بازی هم نشان می‌داد علیپور ستاره بلامنازع میدان بوده است. او در این بازی با کسب 6/8 امتیاز از 10، بالاترین امتیاز را از آن خود کرد و به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد. نشانه‌گیری مهاجم سابق پرسپولیس در این بازی بی‌نظیر بود. او 3 شوت به چهارچوب زد که دو شوتش به گل تبدیل شد. آمار خیره‌کننده علیپور تنها در گلزنی نبود بلکه در پاس‌هایش هم دقت بالایی داشت و 86‌درصدش به مقصد رسید. با نگاه به نقشه حرارتی که حرکت بازیکن ایرانی در زمان حضورش در زمین را نشان می‌دهد، متوجه می‌شوید او تنها در خط حمله حضور نداشته و در تمام نقاط زمین حضور داشته و این نشان می‌دهد در کارهای دفاعی هم به تیمش کمک می‌کرده است.