سن‌سیرو؛ قلب فوتبال

اینتر امشب میزبان لیورپول است

سن‌سیرو؛ قلب فوتبال

ورزشگاه سن‌سیروی شهر میلان امشب میزبان یکی از بازی‌های حساس مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپاست؛ مصاف اینترمیلان و لیورپول از ساعت 23 و 30 دقیقه  به وقت تهران.
بازی امشب چهارمین بازی سنگین اینتر در 10 روز گذشته به حساب می‌آید. تونل وحشت برای نراتزوری از دربی دلامادونینا آغاز شد و آن شکست غیر قابل هضم 2 بر یک مقابل میلان. با این حال اینتر 3 روز بعد رم را در کوپا ایتالیا 2 بر صفر برد و بعد هم در بازی بزرگ مقابل ناپولی در ناپل، با گل ادین ژکو از شکست گریخت. حالا بعد از 3 بازی سنگین، سیمونه اینزاگی باید تیمش را در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف لیورپول بفرستد.
 این بازی در شرایطی برگزار می‌شود که اینتر بعد از هفته‌ها صدر جدول سری A را به میلان واگذار کرده و تنها امیدواری هواداران این تیم برای بازپس‌گیری صدر، به همان بازی عقب‌افتاده است.
 در آن‌سو لیورپول هم در لیگ‌برتر فوتبال انگلیس در جایگاه دوم قرار دارد، اما تفاوت‌های زیادی هست بین جایگاه دومی دو تیم. آنها گرچه یک بازی کمتر از سیتی انجام داده‌اند اما فاصله 9 امتیازی‌شان با صدر جدول، باعث شده نگاه شاگردان یورگن کلوپ به UCL نگاه معنادارتری باشد.
تقابل اینتر و لیورپول را باید یکی از تقابل‌های کم تکرار فوتبال اروپا نامید. این دو تیم تاکنون فقط 4 بار مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند و از آخرین جدالی که با هم داشتند نزدیک به 14 سال می‌گذرد. در 4 بازی قبلی 3 برد سهم لیورپول بوده و یک برد هم سهم اینتر.