دولت متعهد به تامین اینترنت باکیفیت و پرسرعت  برای مردم ا ست

سخنگوی دولت در نشست خبری با رسانه‌ها:

دولت متعهد به تامین اینترنت باکیفیت و پرسرعت برای مردم ا ست

   سخنگوی دولت با بیان این‌که دولت مسائل کشور را به مذاکرات گره نزده و سفر رئیس‌جمهور به قطر ارتباطی با مذاکرات وین ندارد، تأکید کرد: چارچوب عملکرد تیم مذاکره کننده همان ۹ بند اعلامی و مورد تأکید مقام معظم رهبری است و در این مسیر ذره‌ای تخطی نکرده است.
علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه در نشست خبری خود با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به قطر گفت: در سفر آیت‌ا... رئیسی به قطر دیدارهای دوجانبه‌ای انجام شد و شرکت در مجمع صادرکنندگان گاز از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر است که به دستاوردهای این سفر و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای خواهیم پرداخت. وی با ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد ۶ ماهه دولت سیزدهم گفت: برگزاری ۱۵ سفر استانی فقط در پنج ماه ابتدایی این دولت که با تشدید شرایط کرونایی و ممنوعیت سفرها تقریبا در یک ماه گذشته متوقف شده، نمایانگر این است که در هر ماه به‌طور متوسط سه سفر استانی در این دولت انجام شده که یک رکوردشکنی  ارتباط مستقیم با مردم در سفر به مناطق مختلف کشور و به نوعی پیشانی این تغییر فضای گفتمانی حاکم بر دولت در نزدیک شدن به مردم بوده است.
۷۰۰ حساب بانکی غیرمجاز برای ثبات بازار ارز مسدود شد
بهادری جهرمی همچنین با اشاره به ثبات بازار ارز در سایه مقابله با فساد در این حوزه، گفت: ۷۰۰ حساب بانکی فعال که در حوزه ارز غیر مجازبودند شناسایی و مسدود شدند که یکی از اقدامات کمک‌کننده به ثبات بازار ارز بود و پرونده‌های متعددی هم در دستگاه‌های مختلف در خصوص مفاسد تشکیل و برخی از آنها به قوه قضاییه ارسال شده است.
نباید از متن جشنواره فیلم فجر غفلت شود
سخنگوی دولت در پاسخ به این‌که توضیحات وزیر ارشاد در جلسه هیأت دولت نسبت به حاشیه‌های جشنواره فجر چه بوده، گفت: جشنواره فجر امسال یک متن و مقدار کمی حاشیه داشت البته «موقعیت مهدی» اثر فاخری است که متن جشنواره بود و این آثار فاخر نمایانگر جایگاه و اهمیت شهیدان در کشور است.
وی با بیان این‌که جشنواره‌ها بعضا با حواشی همراه است، ادامه داد: متن اصلی جشنواره امسال تکریم شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای و ترور بود که یک حاشیه هم داشت که یک نویسنده مطالبی را مطرح کرد که بعد هم خودش و هم متولیان آن فیلم عذرخواهی کردند و وزارت ارشاد و برخی روحانیون هم واکنش کامل نشان دادند.
سفر رئیس‌جمهور به قطر ارتباطی با مذاکرات وین ندارد
بهادری جهرمی درباره دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به قطر و این‌که آیا قطر نقش واسطه‌گر در برجام را ایفا می‌کند، سفر به قطر را گام تحول‌آفرین در توسعه همکاری‌های منطقه به ویژه خلیج‌فارس خواند و گفت: در ادامه سیاست دیپلماسی فعال توسعه تجارت خارجی را در این شش ماهه فعالیت دولت مردمی از ترکمنستان تا قطر شاهد بودیم.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان این‌که سفر رئیس‌جمهور به قطر ارتباطی به مذاکرات وین ندارد، ادامه داد: در سفر قطر سعی می‌شود ضعف‌های گذشته در استفاده از ظرفیت‌های تجاری و سایر ظرفیت‌ها مثل سلامت و جام‌جهانی که می‌تواند بازار گردشگری برای ایران ایجاد کند، توجه شود. وی ادامه داد: متأسفانه در گذشته از ظرفیت صادرات غیر نفتی ایران و قطر به خوبی بهره‌برداری نشد و این سفر در راستای فعال‌سازی این ظرفیت‌هاست و تفاهم‌نامه‌هایی از سوی وزیران دو دولت در این سفر امضا شد که بخش‌های دولت، مکلف به پیگیری اجرای آن شدند.
بهادری جهرمی در واکنش به تبرئه سه متهم اصلی واژگونی اتوبوس ارومیه و این‌که دولت چه برنامه‌ای در پیگیری این مسأله دارد، سالگرد این حادثه و جانباختن دو خبرنگار را تسلیت گفت و خاطر‌نشان کرد: متنی در برخی رسانه‌ها منتشر شد و قطعا دولت و همه ارکان دولت در همه بخش‌ها باید کرامت خبرنگاران را در اولویت خود قرار دهند و همه دولتمردان باید خود را مکلف به پاسخگویی در برابر افکارعمومی بدانند.
تعهد دولت به تامین اینترنت باکیفیت برای مردم است
سخنگوی دولت افزود: مصرف  اینترنت همراه نسبت به سال گذشته ۴۰درصد افزایش پیدا کرده و سرعت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور متناسب با سرعت رشد مصرف کاربران نبوده است. ‏دولت خود را متعهد به تأمین اینترنت با کیفیت و پرسرعت برای مردم می‌داند و گسترش خطوط فیبر نوری راهکاری موثر برای افزایش سرعت و رفع اختلال است. وی درباره کندی سرعت اینترنت با توجه به آموزش مجازی و بهبود کیفیت اینترنت گفت: اصلی‌ترین دلیل کندی سرعت اینترنت به ویژه در اینترنت ثابت، مربوط به پیک کروناست؛ چون شاهد افزایش مصرف اینترنت در این مدت و به تبع آن شاهد اختلال بوده‌ایم. وی افزود: اختلال ایجاد شده ناشی از آن است که زیرساخت‌های موجود در پهنای باند و به ویژه اینترنت ثابت متناسب با نیاز امروز کشور نیست و توانایی پاسخگویی در این پیک کرونا را ندارد. بهادری جهرمی با اشاره به گزارش وزیر ارتباطات مبنی بر افزایش ۱۲ درصدی سرعت اینترنت ثابت و ۱۰ درصدی اینترنت همراه در شش ماه اخیر اظهار داشت: با این همه این افزایش سرعت متناسب با نیازهای کشور نیست؛ این اختلالات باعث شد استفاده از اینترنت به سمت استفاده از اینترنت همراه برسد و ۷۰ درصد مصرف اینترنت را در اینترنت همراه شاهد هستیم.
آزادسازی ۵۰ هزار خودروی دپو شده با دستور رئیس‌جمهور
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به نارضایتی مردم از کیفیت خودروهای داخلی و دپو بودن این خودروها و برنامه دولت در این راستا، گفت: پس از دستور رئیس‌جمهور در خصوص افزایش کیفیت و تولید خودرو، خودروسازان کشور افزایش تولید داشتند. وی با اشاره به این‌که ۵۰ هزار خودروی دپو شده وارد بازار شده است، افزود: وزیر صمت هم در راستای عرضه سریع‌تر خودروهای دپو شده و افزایش کیفیت آنها برنامه زمان‌بندی ارائه کرد. همچنین پس از فرمایشات مقام معظم رهبری، برنامه‌های توسعه صنعت خودرو در دستور کار قرار گرفته است.