معدن چغارت  زیر پای گردشگران

معدن چغارت زیر پای گردشگران


گردشگری معدن یکی از جدیدترین حوزه‌های گردشگری طبیعت به شمار می‌رود که می‌تواند تجربه‌ای جدید و هیجان‌انگیز برای گردشگران رقم بزند. در گردشگری معدن هم می‌توان به تماشای معادن متروکه رفت و هم از معادن جدید و فعال و سنگ‌های گرانبهای آنها بازدید کرد و با نحوه کار معدنکاران آشنا شد.
خوشبختانه وجود معادن متروکه و فعال متعدد در ایران امکان توسعه گردشگری معدن را در کشورمان فراهم کرده که توجه به آن می‌تواند به کسب درآمد پایدار و رونق روستاها و شهرهای نزدیک معادن منجر شود.
در همین زمینه معادنی که می‌توانند به‌عنوان منطقه مستعد برای توسعه گردشگری فعالیت کنند هم بررسی شده و مورد تایید قرار گرفته است. یکی از آنها، معدن آهن چغارت در شهرستان بافق در استان یزد است که اتفاقا در نوروز امسال بازدیدکنندگان بسیاری هم داشت.
آن‌طور که مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران به جام‌جم می‌گوید: بازدید از معدن چغارت با اقبال خوبی از سوی گردشگران روبه‎رو شده و ۲۰هزار و ۳۱۶ نفر از بخش‌های مختلف این معدن بازدید کرده‌ و در جریان این اتفاق ۵۴۹۱ خودرو هم در محدوده معدن آمد و شد داشته‌اند. پیت چغارت، موزه سنگ‌ومعدن و کارخانه گندله‌سازی سه‌چاهون بخش‌هایی از معدن است که گردشگران در آن‌ حضور پیدا کرده و تجربه‌ای متفاوت در عرصه گردشگری صنعتی را کسب کرده‌اند.