جوان مسجدی فعال

جوان مسجدی فعال


 امروز بسیاری از کشورها مانند بسیاری از شهرها و شهرستان‌های کشورمان با مشکل خشکسالی مواجه هستند. این شرایط سبب‌شده بسیاری از اراضی کشاورزی این روزها به محلی برای طغیان ریزگرد بدل شود. کشاورزان اما تنها افرادی نیستند که از کم‌آبی رنج می‌برند. این روزها اهالی بسیاری از شهرستان‌ها حتی به آب شرب مناسب دسترسی ندارند. مانند اهالی بخشی از روستاهای شهرستان گرمسار استان سمنان. شاید به همین دلیل است که علیرضا شعبانی به دنبال رفع مشکل آنهاست. او در شهرستان گرمسار استان سمنان زندگی می‌کند و به‌عنوان هیات‌امنا و مسوول کانون فرهنگی‌-هنری مسجد صاحب‌الزمان‌(عج) شهرستان محل زندگی‌اش شناخته می‌شود. علیرضا یک بچه مسجدی است که در مسجد یک گروه جهادی به نام گروه جهادی شهید کاظمی هم راه‌اندازی کرده. دغدغه این جوان گرمساری رفع مشکلات اهالی روستاهای شهرستان گرمسار است و در چند سال اخیر که بسیاری از اهالی شهرها و روستاها با مشکل کم‌آبی مواجه شده‌اند علیرضا برای برطرف‌کردن مشکلات آبی روستاهای اطراف گرمسار قدم برداشته است. علیرضا می‌گوید: زمانی که شنیدم اداره آب‌وفاضلاب منطقه پروژه‌ای را برای رفع مشکلات آبی روستاها در‌پیش‌گرفته وارد عمل شدم. به این ترتیب او هم شروع به کار و هزینه نیمی از پروژه آب‌رسانی یعنی حدود 500میلیون تومان را تهیه کرد تا پروژه آبرسانی به دو روستای منطقه با سرعت بیشتری پیش برود. علاوه بر این او طرحی را به بخشداری و دهیاری منطقه برای آبرسانی به روستاهای عشایری ارائه داد. روستاهایی که در تابستان با مشکلات کمبود آب آشامیدنی مواجه بودند و حالا با کمک شعبانی مخزن‌های آبی دارند تا در تابستان از کمبود آب رنج نبرند. علیرضا توضیح می‌دهد که هر چند روز یکبار خودروهای حمل آب به روستاها آبرسانی می‌کنند.
‌علیرضا دغدغه‌های دیگری هم دارد و به فکر رونق مساجد هم هست. آنطور که او توضیح می‌دهد‌ برخی از مساجد در روستاها و شهرهای کوچک شهرستان محل زندگی‌اش به‌دلیل حضور نداشتن روحانی غیرفعال شده بود و همین باعث شد تا شعبانی با کمک سازمان تبلیغات و امام‌جمعه شهرستان برنامه‌ریزی کرده و طرحی به نام طرح سفیران راه‌اندازی کند. طرحی که به‌واسطه آن در مناسبت‌های مختلف روحانیون به مساجد می‌روند. آنطور که این جوان دهه هفتادی توضیح می‌دهد با این طرح بسیاری از اهالی با مساجد آشتی کرده‌اند.
افزون بر این شعبانی برای برگزاری موکب‌ها، جشنواره تئاتر و جشن‌های مذهبی نیز تلاش می‌کند. طرح‌هایی که بسیاری از آنها رنگ‌ورویی فرهنگی دارند و اهداف آنها آشتی دوباره مردم با مساجد است.
درست است که بیشتر فعالیت‌های علیرضا متوجه کارهای فرهنگی است اما او به خانواده‌هایی که نیازمندند هم توجه می‌کند. ساخت منزل برای بانوان بی‌سرپرست، ساخت سرویس‌های بهداشتی و بازسازی منازل افراد نیازمند از دیگر اقدامات شعبانی و دوستانش است.