تغییرات جدید در هنرهای نمایشی

تغییرات جدید در هنرهای نمایشی

هنرهای نمایشی، از دیروز شاهد تغییرات جدیدی در دو نهاد مؤثر در فضای تئاتر یعنی خانه‌تئاتر و مجموعه تئاترشهر بود. عصر شنبه، مجمع عمومی و انتخابات هیات‌مدیره مرکزی خانه تئاتر در سالن افراسیابی مجموعه شهیدشیرودی برگزار شد.

در این مرحله، ۹۷۱ نفر در فهرست شرکت‌کنندگان ثبت‌نام کرده‌بودند که از این تعداد ۵۹۷ نفر حاضران در جلسه بودند و ۳۷۴ نفر نیز وکالت داده‌بودند. ایرج راد و مهدی قلعه، رئیس هیات‌مدیره و بازرس خانه‌تئاتر، گزارش خود را ارائه کردند سپس نامزدهای انتخاباتی، پشت تریبون رفته از اهداف، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود سخن گفتند. در بخش هیات‌مدیره مرکزی ۴۷ نفر و بازرسی هشت نفر نامزد بودند که بعد از پایان رأی‌گیری، شمارش آرا انجام و نتایج اعلام شد.  بر این اساس، از تعداد ۹۳۵ رای در صندوق ریخته شده، اعضای اصلی هیأت‌مدیره خانه‌تئاتر به ترتیب ذیل انتخاب شدند: ۱- ایرج راد ۵۱۷ رای، ۲- رویا تیموریان ۴۵۸ رای، ۳- مریم کاظمی ۴۵۲ رای، ۴- هما جدیکار 
۴۴۷ رای، ۵- حمیدرضا نعیمی ۴۲۳ رای، ۶- اصغر همت ۲۷۲ رای، ۷- کاظم هژیر آزاد ۲۶۴ رای. به این ترتیب ورود رویا تیموریان به هیات‌مدیره‌ خانه‌تئاتر، تغییر قابل توجهی بود که در رأی‌گیری اخیر اتفاق افتاد.  دیروز همچنین مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی محمدجواد طاهری را به عنوان مدیر مجموعه تئاترشهر منصوب کرد که مهم‌ترین مجموعه نمایشی کشور محسوب می‌شود. طاهری که از بدنه تئاتر است، سابقه کارگردانی و بازی در تئاتر را دارد و در نمایش‌های شیرین به روایت امروز، خورشید کاروان، خواهر عشق، عشق روی خرپشته، در قاب ماه، تپه افلاک و چند اثر نمایشی دیگر حضور داشته‌است.