سلام مس و ملوان به لیگ‌برتر

در فاصله 2 هفته به پایان لیگ یک، تکلیف تیم‌های صعودکننده مشخص شد

سلام مس و ملوان به لیگ‌برتر

درشبی که ملوان در تبریز بازی می‌کرد و مس در آستارا، دل توی دل انزلی‌چی‌ها و فوتبال دوستان کرمانی نبود. در آخر هم هر دو تیم ملوان و مس، دو هفته زودتر از پایان لیگ دسته اول فوتبال، صعود خود را به لیگ‌برتر مسجل کردند تا شامگاه جمعه شهرهای انزلی و کرمان طعم فوتبال به خود بگیرد. ملوان در تبریز با 2 گل تیم سقوط کرده ماشین‌سازی را شکست داد و مس هم که فقط به یک تساوی نیاز داشت، با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در مصاف با شهرداری آستارا به آنچه که می‌‎خواست رسید. به این ترتیب ملوان پس از 6 فصل و مس کرمان پس از 8 فصل دست و پا زدن در لیگ دسته‌اول، فصل آینده بار دیگر در لیگ برتر فوتبال حضور خواهند داشت.

مازیار زارع: این صعود هدیه به مردم بندرانزلی 
مازیار زارع حالا یکی از خوشحال‌ترین انزلی‌چی‌های روی زمین است. او پس از 6 سال، سرانجام ملوان را به سطح اول فوتبال ایران آورد تا هواداران پرشور شهر انزلی و ورزشگاهی که حالا به سن سیروس معروف است، از الان برای شروع بیست‌و‌دومین دوره لیگ‌برتر لحظه‌شماری کنند. آنچه در ادامه می‌خوانید بخش‌هایی از صحبت‌های مازیار زارع پس از صعود ملوان به لیگ‌برتر است: 
خیلی خوشحالم که پس از شش سال سخت که مردم فوتبالدوست بندرانزلی کشیدند این اتفاق افتاد‌، حق‌مان بود که صعود کنیم و کردیم. بچه‌ها خیلی تلاش کردند و من این برد شیرین و صعود خوشحال‌کننده را به تمام مردم خوب بندرانزلی و همه کسانی که شش سال قبل در مشهد وقتی که تیم ملوان به لیگ یک سقوط کرد و غصه خوردند تقدیم می‌کنم‌. 
 من نماینده تمام افرادی هستم که در آن بازی بودند و شاید الان در کنارمان نیستند، از سرمربی و مربی گرفته تا بازیکن‌، من نماینده‌شان بودم. شش سال یک بدهی داشتیم که باید به مردم بندرانزلی و هواداران پس می‌دادیم‌. امیدواریم از ما راضی باشند. 
 امسال کار سختی داشتیم  پارسال یک تیم با ۶۰ امتیاز به لیگ‌برتر صعود کرد اما ما الان ۶۵ امتیاز داریم و دوهفته مانده به پایان رقابت‌ها به لیگ‌برتر صعود کردیم. خدا را شکر می‌کنم اتفاق بزرگی برای ملوان بندرانزلی است و ما از الان امیدواریم برای لیگ‌برتر فوتبال ایران و مقابله با تیم‌های بزرگ برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم. 
 در دوهفته باقی‌مانده به پایان مسابقات لیگ یک، رقابت ما با مس کرمان برای کسب جام قهرمانی وجود دارد و به هیچ عنوان پا پس نمی‌کشیم.

رسول شمالی ورزنده -  گروه ورزش