پرسپولیس با من صحبت کرده

زاهدی: معلوم نیست به لیگ‌برتر برگردم

پرسپولیس با من صحبت کرده

شهاب زاهدی یکی از موفق‌ترین لژیونرهای ایرانی در فصل تمام شده فوتبال اروپا بود. او در مجموع بازی‌هایی که برای زوریای اوکراین انجام داد 10 گل به ثمر رساند و 4 پاس گل داد. زاهدی در پوشکاش مجارستان هم در 8 مسابقه، 4 گل زد و یک پاس گل داد. 

او درباره موفقیت خود در اروپا توضیح می‌دهد: «فصل سختی داشتم. اتفاقاتی که در اوکراین افتاد عجیب و غیرقابل پیش‌بینی بود. با این حال تمام تمرکزم را روی فوتبال گذاشتم. خوشحالم که به لحاظ آماری فصل خوبی داشتم و منتظرم فصل بعد شروع شود.» او با این آمار بعد از طارمی بهترین مهاجم لژیونر ایرانی بود. 
زاهدی که هنوز تیمش را انتخاب نکرده، در ادامه تایید می‌کند از سوی پرسپولیس با او تماس‌هایی گرفته شده‌است: «من با تیم اوکراینی قرارداد دارم و با توجه به شرایطی که اوکراین دارد هنوز تصمیمی نگرفته‌ام، نمی‌دانم لیگ در فصل آینده برگزار شود یا خیر؟ از باشگاه پرسپولیس صحبت‌هایی با من شده و من پاسخی نداده‌ام، چون اصلا شرایط خودم را نمی‌دانم. اگر لیگ اوکراین برگزار شود احتمالا باشگاه زوریا من را بفروشد و اگر برگزار نشود بازیکن آزاد هستم و آن وقت شرایط متفاوت است. فعلا باید ببینم شرایط به چه شکل است؟» 
اما آیا زاهدی دوست دارد به ایران برگردد: «راستش را بخواهید در موردش فکر نکردم اما پرسپولیس جایی بوده که در آن رشد کردم، جدا از این‌که در تیم بزرگسالان بودم در آکادمی پرسپولیس هم بودم و قطعا عرق خاصی به این تیم دارم ولی شرایطم را نمی‌دانم.» 
زاهدی در پاسخ به این سوال که دوست دارد در کدام لیگ بازی کند، جواب می‌دهد: « دوست دارم در پنج لیگ اول اروپا بازی کنم؛ ایتالیا، اسپانیا، آلمان و... ولی در مورد این‌که الان پیشنهاد دارم یا خیر نمی‌خواهم صحبت کنم.» 
زاهدی درباره لغو بازی ایران و کانادا هم چنین نظر می‌دهد: «از این اتفاق غافلگیر شدم و امیدوارم مسؤولان فدراسیون بزودی بازی‌های دیگری برای تیم‌ملی مهیا کنند. رقبای سختی در جام‌جهانی داریم. انگلیس بی‌شک یکی از مدعیان جام خواهد بود. آمریکا هم بازیکنان خوبی دارد. تیمی هم که از پلی‌آف می‌آید قدرتمند است.»

حسین خلیلی - گروه ورزش