با کوچی نو، سفری نو  را  آغاز کنید

شرکت خدمات گردشگری کوچی‌ نو، ارائه‌دهنده گشت‌های محلی به همراه لیدرهای بومی و محلی مجرب

با کوچی نو، سفری نو را آغاز کنید

شرکت خدمات گردشگری کوچی نو که در سال 98 آغاز به‌کار کرده است، با ایجاد شرایطی مساعد به مسافران و گردشگرانی که قصد شناسایی محل‌های گردشگری را دارند و علاوه‌بر آن نیازمند وجود راهنما در کنارشان هستند، خدماتی را با توجه به نیازشان ارائه می‌دهد که برای دسترسی همگانی و راحت‌تر، آنها را در سایت خود قرار داده است.

مهدیه زادشیر، مدیرعامل شرکت خدمات گردشگری کوچی نو در پاسخ به سوال جام جم در رابطه با نحوه شکل‌گیری این شرکت گفت: «من پس از حدود ۱۰ سال فعالیت در آژانس‌های گردشگری و با استفاده از دانش و تجربه کسب‌شده از آن و با آگاهی از کمبودها و مشکلات مسافران، تصمیم گرفتم این طرح را عملی کنم.» وی با اشاره به نیاز کسانی که در گذشته کاری او به آژانس‌ها برای تهیه بلیت سفر می‌آمدند و هنگام سفر مرتبا از آنها جویای راهنمایی می‌شدند، گفت: «بعد از این‌که متوجه این نیاز مسافران شدم، تصمیم گرفتم سامانه‌ای راه‌اندازی کنم، در آن گشت‌هایی مناسب نیاز افراد طراحی کنم و برای بهتر شدن سفر از از لیدرهای محلی و بومی خود مناطق نیز بهره ببرم.»
شناساندن نقاط زیبای گردشگری از اهداف کوچی‌نو
 زادشیر اظهار کرد: «مکان‌های بسیار زیادی از لحاظ بکر بودن و زیبایی در ایران داریم که متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت گردشگری ناشناخته مانده‌اند».
 یکی از اهداف این طرح، شناساندن نقاط زیبای گردشگری در تمام گوشه و کنار ایران است. بسیاری از مسافران به دلیل آگاه نبودن، مکان‌های شناخته‌شده و تکراری را برای سفر خود انتخاب می‌کنند که قطعا شلوغ و حتی گران هستند که باعث هدر رفتن هزینه، وقت و انرژی افراد می‌شود.
کوچی نو علاوه‌بر معرفی نقاط گردشگری جدید در سایت خود، گشت‌هایی با لیدرهای محلی و بومی طراحی کرده است که این خود علاوه‌بر بهره بردن از فضای بکر و جدید، باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها خواهد بود.
کدام شهرها
درباره گستره خدمات این مجموعه گردگشری هم از مدیرعامل آن سوال کردیم:«ما تقریباً در اکثر شهرهای پرجاذبه ایران با استفاده از مجرب‌ترین تورلیدرها، امکان گشت‌های شهری یک روزه را فراهم کرده‌ایم. گردشگر با توجه به برنامه زمان‌بندی خود، زمان رفت و برگشت را تعیین می‌کند و تمام خدمات گردشگری، از جمله بلیت قطار یا هواپیما یا اتوبوس و هتل یا اقامتگاه بومگردی برای فرد رزرو می‌شود. سپس در هر شهر می‌تواند خدمات گشت محلی همان منطقه را دریافت کند.»
گردشگری ضد افسردگی
گردشگری تندرستی کوچی نو شاید متفاوت از سایر شرکت‌ها باشد. به عنوان مثال، تورهای ویژه‌ای با هماهنگی و به پیشنهاد کلینیک‌های روان‌پزشکی طراحی و اجرا کرده‌ایم که با استقبال زیادی روبه‌رو شده‌ است. برای مثال، تور خنده‌درمانی را در طبیعت ماسال به همراه بلاگرهای استندآپ کمدی و برای کارمندانی که در شرایط خستگی روحی ناشی از کار به سر می‌بردند، برگزار کردیم. این تور برایشان بسیار راضی‌کننده بود و ساعات زیادی از وقت سفر به خنده و طنز سپری شد و روحیه آنها تغییر کرد.
تور دیگری برای زنانی که در رابطه‌های زناشویی دچار ضربه روحی یا شکست عاطفی شده‌ بودند، برگزار کردیم. این تور با حضور تراپیست و روان‌درمانگر کلینیک برگزار شد. به گفته روان‌شناس، افراد این تور در افسردگی طولانی‌مدت به سر می‌بردند. برنامه‌ای که برای آنها اجرا کردیم، مناسب حال این افراد‌بود. از نوع تغذیه و ساعات گشت روزانه و ساعت خواب و بیداری، همه‌چیز کنترل‌شده و مطابق با شرایط آنان بود. این تور هم خیلی جذاب بود و تقریباً همه کسانی که در این تور شرکت کرده‌ بودند، در تور بعدی نیز ثبت‌نام کردند چون می‌خواستند حال خوب خود را در طبیعت و در ارتباط با جمع دوستانه‌ای که برای خود ایجاد کرده ‌بودند، تثبیت کنند. تورهایی که برای این قشر از افراد برگزار می‌شود با این هدف که حال خوب پیدا کنند و بدانند افراد دیگری هم مثل آنها هستند، برگزار می‌شود و در تمام طول مدت سفر، تسهیلگر یا روان‌درمانگر نیز در کنار آنها حضور خواهد داشت و به‌راحتی می‌توانند با او صحبت کنند و متقابلاً روان‌درمانگر نیز می‌تواند مراحل بهبود روند بیماری آنان را در ارتباط با دیگران کشف کند.
گشت‌های کوچی نو
 کوچی نو، گشت‌های ویژه‌ای را با توجه به نیاز افراد و گروه‌های مختلف طراحی و در اختیار بازدیدکنندگان از سایت قرار داده است که از میان آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 گشت سلامتی و تندرستی، مثل حمام‌های گیاهی، ...
 گشت ورزشی، مثل تنگه‌نوردی،کوهنوردی و ...
 گشت آموزشی، مثل گردش در اصفهان با لیدر زبان انگلیسی 
 گشت مذهبی، مثل شرکت در مراسم پولکه‌گردانی عجب‌شیر در تاسوعا و عاشورا و ...
 گشت کشاورزی، مثل دیدار از برداشت محصولات و ...
 گشت بکرگردی، مثل دیدار از فضاهای خاص و ناشناخته ...
و سایر گشت‌هایی که در سایت مشخص شده‌اند.
ایران را بهتر بشناسیم
زادشیر با ابراز ناراحتی از ناشناخته بودن ایران به عنوان کشوری با ظرفیت بالای گردشگری عنوان کرد: «بسیاری از نقاط زیبا و گردشگری کشور ما نه‌تنها در سطح دنیا بلکه  دربین هموطنان خودمان نیز ناشناخته‌اند، برای مثال ما در تاسوعا و عاشورا، شاهد سرازیر شدن سیل جمعیت به زنجان برای شرکت در مراسم‌های مذهبی هستیم، در صورتی که در بسیاری از نقاط ایران فعالیت‌های جالب و خاص مذهبی با توجه به فرهنگ آن منطقه صورت می‌گیرد و مردم از آنها اطلاعی ندارند.»

مزایای بهره بردن از سایت کوچی نو‌
‌ جلوگیری از اتلاف وقت
 صرفه‌جویی در هزینه‌ها
 شناسایی مکان‌های بکر 
 داشتن راهنمای بومی در هر نقطه از کشور
 تعیین زمان رفت و برگشت توسط مسافرین
 بهره بردن از گشت‌های محلی با بازه زمانی کوتاه یک تا چند روزه 
 داشتن سفری همراه با امنیت و آرامش خیال

فاطمه مشکانی - نشان ایرانی برتر