اخبار

اخبار

پسران رضایت ندادند، پدر اعدام شد 
مرد میانسال که به اتهام همسرکشی در زندان رجایی‌شهر کرج به‌سر می‌برد، نتوانست رضایت خانواده مقتول و پسرانش را جلب کند و قصاص شد.  به گزارش خبرنگار جام‌جم، مرد اعدامی بیست‌و‌نهم اسفند سال 96 در جریان درگیری خانوادگی همسرش را به قتل رساند و مادرزنش را زخمی کرد.  او مدتی بعد در شعبه دوم  دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. دو پسر و یک دختر و مادر همسرش برای او قصاص خواستند.  مرد زندانی در  دفاع از خود در جلسه دادگاه گفت: دو پسر 16 و 19 ساله و دختری 6 ساله دارم.  با همسرم اختلاف و درگیری‌هایی زیادی داشتیم از 10 ماه قبل بیکار شدم و این درگیری‌ها بیشتر شد. این اواخر با خودرو مسافر جا‌به‌جا می‌کردم. شب سال تحویل به خانه مادرزنم رفتم تا خانواده را به سفر ببرم اما همسرم قبول نکرد و دعوا شد. با برداشتن چاقو از آشپزخانه اول  همسرم و بعد مادرش را زخمی کردم  اما همسرم فوت شد. با صدور حکم قصاص، این رای در شعبه 17 دیوان‌عالی کشور تایید شد.  سید‌علی موسوی‌زاده، قاضی شعبه اول اجرای  احکام دادسرای جنایی  تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: با گذشت پنج سال از این قتل، اولیای‌دم رضایت ندادند و مرد اعدامی در زندان رجایی‌شهر کرج قصاص شد.

دستگیری دزد 50 کیلو طلا
فرمانده انتظامی اصفهان از شناسایی عامل سرقت 50 کیلو طلا به ارزش 650میلیارد ریال در عملیات ماموران پلیس امنیت عمومی خبر داد. به گزارش جام‌جم، سردار محمدرضا میرحیدری گفت: پس از دریافت پرونده شکایت 12نفر از طلافروش‌های شهر اصفهان مبنی‌بر سرقت 50 کیلو طلا از آنان و متواری‌شدن سارق، موضوع شناسایی عامل این سرقت در دستورکار ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت. در تحقیقات علمی و تخصصی صورت‌گرفته مشخص شد فردی که در زمینه انتقال طلاها به‌صورت کیفی فعالیت می‌کرده و با طلافروش‌ها در این خصوص همکاری داشته به‌صورت حرفه‌ای اقدام به خیانت در امانت و تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ 650میلیارد ریال کرده و سپس متواری شده است. وی با بیان این‌که متهم هیچ‌گونه اثر  و   ردی از خود برجای نگذاشته بود افزود: مخفیگاه متهم در یکی از شهرستان‌های استان شناسایی و ماموران در یک عملیات ضربتی به محل اعزام شدند‌. متهم در هنگام دستگیری با ماموران درگیر شده بود که سرانجام دستگیر شد.

آتش‌سوزی مرگبار در چاه 
آتش‌سوزی در چاه باعث مرگ مردی در آن شد. تحقیقات برای مشخص شدن هویت او از سوی پلیس ادامه دارد‌.   جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران به ‌جام‌جم گفت‌: ساعت‌ 6 و‌30 دقیقه صبح دیروز وقوع آتش‌سوزی داخل یک چاه، محدوده بزرگراه محلاتی نرسیده به بلوار ابوذر به آتش‌نشانی گزارش شد‌.‌ آتش‌نشا‌ن‌ها در محل حاضر و مشاهده کردند داخل یک حلقه چاه پنج متری که برای کار گذاشتن کابل داخل زمین حفر شده آتش‌سوزی رخ داده‌ است‌. آنها با ایمن‌سازی‌های‌ لازم در محل‌، شعله‌های آتش را خاموش کردند. درادامه مردی 25 ساله را از داخل چاه بیرون آوردند که فوت شده بود. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد کابل‌های برق انتهای این چاه دچار آتش‌سوزی شده  است. 

تصادف مرگباردر شرق کشور 
تصادف دو دستگاه وانت تویوتا محور مهرستان به سرباز یک کشته و چهارمصدوم برجای گذاشت.  ناصح، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان به ایسنا گفت‌: ساعت 7 و 45 دقیقه دیروز تصادف میان دو دستگاه خودروی وانت تویوتا در محور مهرستان به سرباز حد فاصل دوراهی گدامدر به اورژانس گزارش شد‌. با اعزام نیروهای امدادی به محل مشخص شد یک نفر کشته و چهار نفر مصدوم شده‌اند که راهی بیمارستان شدند. 

بازداشت قاچاقچیان حرفه‌ای
دو قاچاقچی بزرگ مواد مخدر کشور و سرشبکه اصلی انتقال مواد افیونی به استان تهران شناسایی و  بازداشت شدند.  مهدی کریمی‌، فرمانده انتظامی شهرستان نطنز‌ استان اصفهان به سایت پلیس گفت‌:  دو نفر از  قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر کشور و سرشبکه اصلی انتقال مواد افیونی به استان تهران با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نطنز در این شهرستان دستگیر شدند. آنها که از قبل ‌تحت تعقیب بودند با یک اتوبوس‌ مسافربری به مقصد تهران در حال تردد بودند که به محض ورود  به حوزه انتظامی شهرستان نطنز شناسایی شدند و مقدار قابل توجهی مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، از آنها‌ کشف شد. ‌