آیا وزارت ارشاد دربرابر «برادران لیلا» کوتاه می‌آید؟!

آیا وزارت ارشاد دربرابر «برادران لیلا» کوتاه می‌آید؟!

درحالی‌که فیلم «برادران لیلا» برای حضور در جشنواره کن روند قانونی را طی نکرده، کانون کارگردانان سینمای ایران در اقدامی عجیب با سکوت در برابر این قانون‌شکنی، ابراز امیدواری کرد که مجوز اکران عمومی زودتر صادر شود.

دیروز شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران اطلاعیه‌ای صادر کرد و دریافت جایزه فیپرشی (فدراسیون بین‌المللی منتقدان) در جشنواره فیلم کن را به سعید روستایی برای فیلم برادران لیلا تبریک گفت و این جایزه را آغازی دیگر در مسیر موفقیت‌های این‌ کارگردان شاخص سینمای ایران‌ دانسته است. این در حالی است که این فیلم در بخش اصلی جشنواره کن، هیچ موفقیتی نداشت و همراه با فیلم موهن «عنکبوت‌مقدس» در قعر جدول امتیازات منتقدان جشنواره قرار داشت.
نکته عجیب در پیام این کانون، بخشی است که در آن آمده: کانون کارگردانان سینمای ایران همچنین امیدوار است با درایت آقای خزاعی، ریاست‌ محترم سازمان سینمایی، مجوز نمایش عمومی فیلم برادران لیلا هرچه زودتر صادر شود.
مشخص نیست رئیس سازمان سینمایی باید چه درایتی به خرج دهد که رضایت این کانون را جلب کند. آیا منظور از درایت، خروج از مدار قانون و چشم‌بستن بر تخطی دست‌اندرکاران فیلم در رعایت‌نکردن مر قانون است؟