کجا برویم؟

کجا برویم؟

کتابخانه ملی 
از ۲۰سردیس مشاهیر و مفاخر ایرانی که در سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران ساخته شده بودند، در محل کتابخانه ملی رونمایی به‌عمل‌آمد.
این ۲۰سردیس متعلق به احسان اشراقی (استاد تاریخ)، علی شریعتمداری (استاد تعلیم و تربیت)، مرتضی سهرابی (استاد مهندسی شیمی)، داریوش صفوت (استاد موسیقی)، ابوالقاسم گرجی (استاد فقه و حقوق)، بابا مخیر (دامپزشک نمونه جهان)، سیدحسین میرشمسی (پدر واکسن‌سازی ایران)، کریم جوانشیر (استاد منابع‌طبیعی)، رضا نقشینه (استاد دامپزشکی)، تقی ابتکار (استاد مهندسی مکانیک)، سیدمحمد بلورچیان (استاد داروسازی)، مهدی بهادری‌نژاد (استاد مهندسی مکانیک)، یوسف ثبوتی (استاد فیزیک)، رضا داوری‌اردکانی (فیلسوف)، پرویز دوامی (استاد متالوژی)، علیرضا سپاس‌خواه (استاد آبیاری)، علی کاوه (استاد مهندسی‌عمران)، مهدی گلشنی (استاد فیزیک)، بهمن یزدی‌صمدی (استاد ژنتیک) و فتح‌ا... مضطرزاده (استاد مهندسی شیمی) است./ جام‌جم

عمارت نوفل‌لوشاتو
نمایش «پنت‌هاوس» با حضور بازیگران ایرانی و افغانستانی به‌زودی در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.
افشین غیاثی، کارگردان این نمایش گفت: جمعی از هنرجویان افغانستانی من که بسیار باانگیزه هستند و از راه‌های دور سر کلاس‌ها حاضر و پس از طی دوره‌های آموزشی آماده نقش‌آفرینی در این نمایش شدند در کنار جمعی از بازیگران حرفه‌ای ایرانی در این تئاتر به ایفای نقش می‌پردازند.
در این نمایش مسعود ترابی، بابک قادری، علیرضا حق‌شناس، الناز عطایی، حسنا قبادی، معین محمودزاده، کیمیا نصیری، فاطمه خاوری و زینب هزاره بازی می‌کنند.

پردیس تئاتر شهرزاد 
نمایش‌های «بک‌تو‌بلک» به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان، «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» به نویسندگی و کارگردانی بهرام افشاری، «درهم‌تنیدگی» به نویسندگی و کارگردانی احسان گودرزی و «آنا کارنینا» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی، در حالی هفته جدید خود را آغاز کردند که طی حدود چهار هفته گذشته میزبان بیش از ۴۰هزار مخاطب بوده‌اند.
این استقبال‌ها در حالی است که تمامی ظرفیت‌های پیش‌فروش نمایش چه کسی جوجه‌تیغی را کشت تا ۲۷ خرداد و بک‌تو‌بلک به کارگردانی سجاد افشاریان به اتمام رسیده و سایر نمایش‌ها اجرایشان تا ۱۰ تیر ادامه خواهد داشت.
پردیس تئاتر شهرزاد اواسط اردیبهشت سال‌جاری میزبان نمایش «اولد سانگز؛ عشق روزهای کرونا» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان و تهیه‌کنندگی علی اوجی شد و طی دو هفته بیش از 7500 نفر مخاطب به تماشای این نمایش نشستند. این نمایش به فروشی معادل یک‌میلیارد تومان دست پیدا کرده است. نمایش چه کسی جوجه‌تیغی را کشت به نویسندگی و کارگردانی بهرام افشاری در یک‌ماه گذشته طی ۵۰ اجرا ۲۰هزار بلیت فروخته و دومیلیارد و ۵۰۰ میلیون فروش داشته است.
نمایش درهم‌تنیدگی به نویسندگی و کارگردانی احسان گودرزی طی ۲۶ اجرا، میزبان 4100 تماشاگر و فروشی نزدیک به ۵۰۰میلیون تومان بوده و در روزهای پایانی به‌دلیل استقبال تماشاگران دو سئانس اجرا دارد.
نمایش آنکارنینا به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی نیز با مجموع ۲۲ اجرا و 2500 تماشاگر ۲۰۰میلیون تومان فروش داشته است و همچنان به اجراهای خود ادامه می‌دهد.
نمایش «تاکسیدرمی» نوشته رسول حق‌جو به کارگردانی مجتبی رستمی‌فر از استان خوزستان به‌عنوان یکی از نمایش‌های برگزیده تئاتر استان‌هاست که در برنامه‌های ماهانه پردیس شهرزاد و سیاست‌های جدید اجرایی این مجموعه، به صحنه رفته است. این نمایش در گونه دفاع‌مقدس و با رویکردی طنز، توانسته طی ۱۰ اجرا میزبان ۱۵۰۰ تماشاگر باشد و فروشش از مرز ۱۰۰میلیون تومان گذشته است.