انتحار شیاطین

امسال میزان خودکشی نظامیان صهیونیست دو برابر افزایش یافته است

انتحار شیاطین

اخبار مربوط به افزایش معنادار خودکشی نظامیان صهیونیست، پس از ماه‌ها سانسور و لاپوشانی توسط رسانه‌های این رژیم مخابره شده است. شکست در جنگ سال 2021، افزایش دامنه عملیات استشهادی در اراضی اشغالی، نفوذ موفقیت‌آمیز مقاومت به عمق استراتژیک اسرائیل و در نهایت بحران‌های هویتی، اجتماعی و سیاسی مستمر در این رژیم از جمله عوامل تشدید خودکشی نظامیان صهیونیست در ماه‌های اخیر بوده است.

آمار رسمی (و نه غیررسمی) منتشرشده در رسانه‌های صهیونیستی گویای این امر است. بر این اساس میزان خودکشی در میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی (۲۰۲۲) افزایش داشته به نحوی که از ابتدای امسال (در عرض شش ماه) ۱۱نظامی خودکشی کرده‌اند. 
این در حالی است که در کل سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) ۱۱نظامی و در سال ۲۰۲۰، ۹نظامی صهیونیست خودکشی کرده بودند. درپی افزایش این پدیده، مقامات ارتش رژیم صهیونیستی جلسه‌ای اضطراری با مسؤولان سلامت روان این رژیم برگزار کرده‌اند تا دلایل افزایش نگران‌کننده پدیده خودکشی را در میان نظامیان صهیونیست، بررسی کنند. 
آمار رسمی مرکز تحقیقات «کنست» (پارلمان رژیم اشغالگر فلسطین) نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در هر سال ۵۰۰ مورد خودکشی را ثبت می‌کند که ۱۰۰مورد آن در میان نسل جوان این رژیم و در رده سنی ۱۵ تا ۲۴ سال است.
 خودکشی؛ عامل اصلی مرگ صهیونیست‌ها 
خودکشی همچنان دلیل اصلی مرگ در صفوف نظامیان ارتش رژیم اشغالگر فلسطین در شرایط غیرجنگی است و این پدیده در سال‌های اخیر شدت داشته است. در همین رابطه، ماه گذشته بود که روزنامه «اسرائیل هیوم» عبری‌زبان فاش کرد، یک افسر رژیم صهیونیستی با درجه سروانی در سازمان اطلاعات، هفته‌ها پیش خود را از ساختمانی پرت و خودکشی کرده است. 
برخی منابع می‌گویند آمار منتشرشده، شامل برخی خودکشی‌های مشکوک (که به عنوان مرگ طبیعی در میان نظامیان مورد شناسایی قرار می‌گیرد)  نمی‌شود.
 نظامیانی که آرام و قرار ندارند 
بحران‌های روانی مزمن در میان نظامیان صهیونیست، موضوعی نیست که بتوان آن را انکار کرد. فشار روحی و روانی نظامیان صهیونیست به دلیل تهدیدات مقاومت ادامه دارد، به‌ویژه این‌که جریان‌های مقاومت در لبنان و فلسطین هرگز سخنی از تسلیم در برابر تل‌آویو به میان نیاورده و افسانه واهی شکست‌ناپذیری اسرائیل را به چالش کشیده‌اند. رسیدن موشک‌های مقاومت به تل‌آویو و حیفا در نبرد سال گذشته غزه، نقش بسزایی در شکل‌گیری معادله اخیر داشته است.
در سال 2020 و در یک رسوایی بزرگ برای رژیم اشغالگر قدس ، فرمانده گردان 13 تیپ «گولانی» این رژیم، پس از کشف مقادیر زیادی مواد مخدر از کارکنان این گردان، تمام آنها را خلع درجه کرد و درجه‌های‌شان را به آتش کشید. خبر سرقت هزاران قطعه سلاح و گلوله از یک پایگاه ارتش نیز رسوایی دیگر این رژیم بوده است.
 آمار قابل تامل در اراضی اشغالی 
در جریان جنگ سال 2021 ، ناکارآمدی سامانه پدافند هوایی پنج‌لایه گنبد به‌اصطلاح آهنین رژیم صهیونیستی که فقط توانست درصد کمی از 4000 موشک و راکت کوتاه‌برد، میانبر‌د و بردبلند شلیک‌شده از سوی مقاومت فلسطین به سمت مراکز نظامی و اقتصادی این رژیم در کل سرزمین‌های اشغالی را رهگیری کند، به عاملی مهم و تاثیرگذار در ایجاد ترس صهیونیست‌ها تبدیل شد.
در زمان جنگ سال 2021 ، انجمن صهیونیستی «عیران» طی گزارشی درباره آسیب روحی و روانی ساکنان سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که درخواست‌ها برای حمایت روانی که این انجمن به صورت تلفنی ارائه می‌کند، طی عملیات نظامی اخیر (جنگ ۱۲روزه) به نوار غزه دوچندان شده است. 
این انجمن اعلام کرد از زمان آغاز عملیات ارتش اشغالگر قدس علیه غزه (در ۲۰اردیبهشت سال گذشته)، حدود ۱۰هزار درخواست جهت کمک روحی و روانی از جانب صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی دریافت کرده است. این انجمن تصریح کرد این آمار، دو برابر آماری است که در روزهای عادی دریافت می‌کند.

چرا صهیونیست‌ها افسرده شده‌اند؟
فادی اسماعیل بودیه، سردبیر نشریه بین‌المللی المرایا در خصوص چرایی افزایش روند افسردگی در میان نظامیان صهیونیستی به جام‌جم می‌گوید: افسردگی نظامیان صهیونیستی، برگرفته از موجودیت نامشروع و غیرقانونی این رژیم است. بدیهی است که عده‌ای اشغالگر پس از مدتی حضور در سرزمینی که به آنها تعلق ندارد، دچار پوچی می‌شوند. این مسأله، فقط مختص نظامیان صهیونیست نیست و ساکنان شهرک‌ها و اراضی اشغالی را نیز در برمی‌گیرد. همچنین مقامات رژیم اشغالگر قدس، بارها ادعا کرده بودند این رژیم در مقابل بحران‌ها شکست ناپذیر بوده و هیچ قدرتی نمی‌تواند به آن ضربه بزند اما اکنون اسرائیل به کانون بحران و آسیب تبدیل شده است. این تحلیلگر لبنانی می‌افزاید: پس از جنگ 33روزه تابستان 2006 و پیروزی بزرگ حزب ا... در مقابل رژیم اشغالگر قدس، معادلات امنیتی و روانی در میان صهیونیست‌ها تغییر پیدا کرد. آنها خود را با بحرانی مواجه دیدند که قدرت مدیریت آن را از دست داده بودند. پس از آن نیز مقاومت فلسطین چند شکست نظامی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرد. حتی در ابعاد سایبری و اجتماعی نیز ساکنان اراضی اشغالی احساس ناکامی و شکست می‌کنند. در چنین شرایطی ما با آسیب‌پذیری همه جانبه و گسترده صهیونیست‌ها مواجه هستیم. برخی مقامات این رژیم مدعی بودند گذشت زمان به تثبیت آنها در سرزمین فلسطین منجر خواهد شد اما امروز شاهدیم که سپری شدن زمان، نتیجه‌ای جز بحرانی‌تر شدن اوضاع در تل آویو ندارد.

سعید سبحانی - گروه بین‌الملل