معارف صحیفه سجادیه به بهترین شکل به مخاطبان ارائه شد

معارف صحیفه سجادیه به بهترین شکل به مخاطبان ارائه شد

حجت‌الاسلام مرتضی وافی، رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه در دیدار با مدیر شبکه‌جهانی جام‌جم از تلاش‌های این شبکه در راستای بیان معارف صحیفه‌سجادیه در قالب برنامه «خانه‌ای در کوچه فردوس» تقدیر کرد.

در این دیدار حسن ملکی، مدیر شبکه جام‌جم با بیان علاقه وافر ایرانیان خارج از کشور به مناسک و مناسبت‌های مذهبی از جمله ماه رمضان، محرم و صفر، اربعین و سایر مناسبت‌های مذهبی گفت: مخاطبان این شبکه علاقه‌مندند برنامه‌هایی با محوریت مناسک تماشا کنند. به همین دلیل مأموریت شبکه‌ جهانی جام‌جم مبتنی بر متن و محتوای ارزنده هنری و فرهنگی در قالب‌های متنوع است. بنابراین برنامه خانه‌ای در کوچه فردوس هم با این محوریت روانه آنتن شد و با استقبال بسیار زیادی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده است.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های شبکه جام‌جم، تقویت هویت دینی ایرانیان خارج کشور و صیانت از باورهای دینی آنهاست. هموطنان ما در خارج کشور به‌رغم دوری از ایران اسلامی، علاقه و ارادت خود را به اهل بیت(ع) و نیز توسل به ائمه و بهره‌گیری از ادعیه و راز و نیاز با معبود همچنان حفظ کرده‌اند. ارتباط‌های معنوی که برخی ایرانیان خارج کشور از قاب شبکه جهانی جام‌جم با اماکن مقدس از جمله حرم حضرت امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س) و سایر اماکن متبرک می‌گیرند و راز و نیازهایی که از آنها در دوربین‌های شبکه جهانی جام‌جم ثبت و ضبط شده، نشان از وظیفه سنگینی است که بر دوش شبکه جهانی جام‌جم برای تقویت این روحیه معنوی قرار دارد.
مدیر شبکه جام‌جم در ادامه از تمایل و علاقه این شبکه به همکاری با نهادهای دینی و فرهنگی برای تهیه محتوای ناب بر پایه مضامین دینی مندرج در ادعیه و زیارات گفت و مقرر شد همکاری با بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه در تولید برنامه‌ها ادامه یابد.
همچنین حجت‌الاسلام‌ وافی، با اشاره به امتیازات و ویژگی‌های برنامه خانه‌ای در کوچه فردوس بیان کرد: این بنیاد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود می‌تواند در تهیه و تولید این گونه برنامه‌ها با شبکه جام‌جم همکاری داشته باشد.
مدیر کل بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه بهره‌گیری از مفاهیم صحیفه سجادیه را مهم خواند و افزود: این‌که شبکه جهانی جام‌جم در قالبی متفاوت یعنی نمایشی ترکیبی موضوعات دینی را تولید و پخش می‌کند بسیار خوشحال کننده است و از این‌که صحیفه سجادیه را به‌عنوان موضوع مجموعه خانه‌ای در کوچه فردوس قرار داده، بسیار قدردان هستیم.  وی ضمن اشاره به برخی انتشارات بنیاد و ظرفیت‌های آن به‌ویژه در حوزه هنری و رسانه‌ای برای ادامه همکاری با شبکه جهانی جام‌جم اعلام آمادگی کرد.