راز ماندگاری تیتراژ مجموعه‌های تلویزیونی

راز ماندگاری تیتراژ مجموعه‌های تلویزیونی

«صباهنگ» در گفت‌وگو با بهرام دهقانیار، مروری داشت بر تیتراژ مجموعه‌های خاطره‌انگیز دهه شصتی‌ها از «خونه مادربزرگه» تا «پدرسالار».

مجری برنامه درباره راز ماندگاری و دلنشینی آهنگسازی دهقانیار در مجموعه‌های خاطره‌انگیز برای دهه شصتی‌ها مثل خونه مادربزرگه، قصه‌های تابه‌تا و شهرموش‌ها پرسید و دهقانیار گفت: به نظر من سلیقه شخصی موزیسین و ریشه ایرانی جمله‌های موسیقی که در هر نغمه، شما خاطرات تاریخی کشورمان را می‌شنوید این موسیقی‌ها را ماندگار کرده است. وظیفه آهنگساز این است که زیباترین و نرم‌ترین جمله‌های موسیقی را از بطن موسیقی ملی ایران استخراج و در تصنیف‌های خود با سلیقه استفاده کند.
عوامل دیگری که روی موفقیت یک آهنگ و ماندگاری آن تاثیرگذار است ارائه جمله‌بندی مناسب توسط ساز‌های مختلف و گروه خواننده‌ها و موقعیت مناسب برای ارائه کار و در نهایت سلیقه، احساس و موقعیت‌سنجی آهنگساز روی موفقیت یک اثر هنری تاثیرگذار است. عوامل مختلف روی خاطره‌انگیز شدن موسیقی‌های این سریال‌ها تاثیرگذار است ولی به نظر من تلفیق درست ایده‌های کارگردان و آهنگساز و موقعیت خوب شنیده و دیده‌شدن مجموعه روی ماندگاری و خاطره‌انگیز شدن آن موثر است.