کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

پلیس در تعقیب ساقی مرگ
ساقی مشروبات الکی که باعث مرگ دو جوان در یک مهمانی شده بود، با دستور قضایی تحت تعقیب قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار جام‌جم‌، اوایل اسفند سال گذشته  دوخانواده با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران با طرح شکایتی اعلام کردند‌، پسران آنها پس از شرکت در یک دورهمی دوستانه در یک آرایشگاه مردانه  فوت کردند. 
با شروع تحقیقات مشخص شد، مصرف مشروبات الکلی علت مرگ این دو جوان بوده که خریدار مشروبات به دادسرا احضار شد و در تحقیقات  گفت :هر از گاهی از مرد جوانی مشروب دست‌ساز خریده ومصرف می‌کردم‌. آن روز هم دوباره ازاو مشروب دست‌ساز خریدم ومصرف کردیم. نمی‌دانیم چطور دو دوستمان فوت شدند. 
مرد جوان با قرارقانونی بازداشت شد و دیروز کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند مرگ دو پسر 27 و 30 ساله مسمومیت با متانول بوده است.
قاضی وهابی‌، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران‌، ‌دیروز دستور بازداشت فروشنده مشروبات الکلی مرگبار را صادر کرد. 

خوابی برای رهایی قاتل از قصاص
مقتول در شب عید قربان به خواب پسرش آمد تا قاتلش را ببخشد. همین خواب باعث شد پسر و مادر مقتول با حضور در دادسرا از قصاص گذشت کنند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم‌، اعدامی 41 ساله‌، بیست و هفتم آبان سال 95 در صنف آهن‌فروشان در شادآباد کار می‌کرد که به دلیل اختلاف مالی با همکارش، او را با چاقو کشت و راهی زندان رجایی‌شهر کرج شد. متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. مادر و پسر مقتول برای قاتل قصاص خواستند. متهم به قتل هم در دفاع از خود گفت: خشم و عصبانیت درپی اختلاف مالی با مقتول باعث شد نتوانم رفتارم را کنترل کنم و ناخواسته او را کشتم و پشیمانم.  
با صدور حکم قصاص و تائید آن در دیوان عالی کشور، پرونده به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد. چندی قبل متهم پای چوبه‌دار رفت که مهلت گرفت اما با پایان مهلت، شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص دوباره آغاز شد. دیروز دوشنبه، مادر و پسر مقتول  با حضور در شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران قاتل را بخشیدند و او را حلال کردند. پسر 16 ساله مقتول به قاضی اجرای احکام گفت: تنها فرزند خانواده‌ام. پدرم نان‌آور خانواده بود. 10 ساله بودم که پدرم کشته شد و ما داغدار شدیم. در این سال‌ها همیشه دلتنگ پدرم بودم. خانواده قاتل در این چند سال مدام برای جلب رضایت به خانه‌مان آمدند. حتی قاتل چند بار تلفنی با ما حرف زد و گفت پشیمان و توبه کرده است. من و مادربزرگم در این سال‌ها فقط به قصاص فکر می‌کردیم و نمی‌خواستیم او را ببخشیم. شب عید قربان پدرم به خوابم آمد و از من خواست حالا که قاتلش توبه کرده‌، او را ببخشیم. وقتی بیدار شدم‌، موضوع را به مادربزرگم گفتم و تصمیم گرفتیم قاتل را ببخشیم. به همین خاطر به دادسرا آمدیم تا رضایت خود را اعلام کنیم.»

عاملان قتل مأمور راهور بازداشت شدند
سارقان مسلحی که یکی از ماموران راهور شهرستان زاهدان را به قتل رسانده بودند، بازداشت شدند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از ماموران راهور از سوی چند سارق مسلح در بلوار معلم شهرستان زاهدان به قتل رسید. 
تحقیقات پلیسی دراین باره حکایت از آن داشت که او با سوارشدن به خودرویش در مسیر راه خانه بوده که سه جوان را که منتظر خودرو بودند، سوارکرده و ادامه مسیر می‌دهد اما افراد جوان با تهدید کلت کمری قصد سرقت خودروی او را داشتند که با مقاومت وی روبه‌رو شده و او را با شلیک دو گلوله به قتل رسانده و با رها کردن جسد در خیابان، خودرویش را به سرقت می‌برند.
 وی افزود: سارقان بعداز قتل به مسیرشان ادامه می‌دهند تا این‌که در مسیر یکی از روستاهای اطراف زاهدان خودرو واژگون می‌شود. آنها هم خودرو را رها کرده و از محل دور می‌شوند. متهمان که سه جوان 21،22و25 ساله بودند در یکی از محله‌های شهرستان زاهدان شناسایی و بازداشت شدند. 
متهمان با اعتراف به قتل این مأمور به پنج فقره سرقت مسلحانه خودرو، تلفن همراه و اموال شهروندان در سطح معابر عمومی شهرستان زاهدان اعتراف کردند. تحقیقات از اعضای این باند ادامه دارد.