2عیدانه پلیس راهور در عید غدیر

2عیدانه پلیس راهور در عید غدیر

رئیس پلیس راهور کشور دیروز با خبرهای خوب برای مالکان خودروهای توقیفی و متقاضیان گواهینامه و خط و نشان برای خودروسازانی که به امنیت خودروها اهمیت نمی‌دهند در محل نشست با خبرنگاران حاضر شد.

سردار کمال هادیانفر با اشاره به دو عیدانه پلیس برای هموطنان گفت: در عید غدیر خدماتی به‌عنوان عیدانه به رانندگان ارائه خواهد شد. افرادی که در هر سطحی در آزمون گواهینامه قبول شوند و مدارکشان کامل باشد‌، ظرف 72 ساعت گواهینامه خود را دریافت می‌کنند. همچنین افرادی که توانایی پرداخت جرایم رانندگی خود را به صورت یک‌جا ندارند ،می‌توانند با طرح پرداخت قسطی و بدون پیش پرداخت، وسیله نقلیه خود را ترخیص کنند.
وی به برنامه‌های راهور در سال 1401 اشاره کرد و افزود: هدفی که دنبال می‌کنیم این است که  بتوانیم سالی ۱۰درصد و در طول برنامه هفتم ۵۰ درصد کاهش جانباختگان را داشته باشیم و به آمار ۸۵۰۰  نفر برسیم. اگر بتوانیم این کار را در همه دستگاه‌ها جا بیندازیم، می‌توانیم عدد ۳۰۰هزار مجروح در سال را کاهش دهیم. 
رئیس پلیس راهور ناجا خاطر نشان کرد:  به سازمان استاندارد ابلاغ کردیم بدون مستندات ایمنی، مجوزی برای شماره‌گذاری صادر نخواهد شد و مردم بدانند  موضع پلیس در برابر خودروهای ناایمن و کیفیت خودرو چه تولید داخل، مونتاژ داخل و چه خودروهای وارداتی، سفت و محکم است. بر اساس نامه سازمان استاندارد به علت نداشتن ایمنی همه مدل‌های سمند و تیبا به جز سمند سورن شماره گذاری نمی‌شود.
هادیانفر افزود: از ابتدای سال تاکنون در تمام تخلفات ۱۶درصد افزایش داشته‌ایم، رانندگان بدانند تخلفات حادثه خط قرمز پلیس است و در برخورد با آن افزایش ۳۶درصدی داشته‌ایم. همچنین از ابتدای سال تا کنون 2۵۲۴ فقره گواهینامه توقیف شده و ۳۵هزار و ۳۶۰ هزار نفر مشمول ضبط گواهینامه و ۸۰هزار و ۸۳۵ گواهینامه هم در آستانه ضبط گواهینامه هستند.