ایمن تصویر ردکا، شرکتی برای همه‌گیری امنیت

ایمن تصویر ردکا شرکتی است که پای تولید داخلی و تولید کننده داخلی ایستاده تا بتواند در کنار عرضه، امنیت خود را حفظ کند

ایمن تصویر ردکا، شرکتی برای همه‌گیری امنیت

امنیت و اهمیت بالای آن در خدمات امنیتی و الکترونیکی جایگاه ویژه‌ای در صنایع دارد. از طرفی بحث توزیع محصولات امنیتی در کنار توزیع آنها اهمیت بالایی دارد. تولید باکیفیت نیازمند توزیع باکیفیت و ایمن است. شرکت ایمن تصویر ردکا یکی از شرکت‌های فعال و موفق در حوزه امنیت و خدمات الکترونیک است. این خدمات علاوه بر درآمدزایی، اشتغال و کارآفرینی می‌تواند تمام بازار هدف را تحت تاثیر و تحت محصولات با کیفیت و درجه یک و تکنولوژی‌های روز دنیا قرار دهد. این شرکت با توجه به سابقه کوتاه مدت خود توانسته است با ارائه کیفیت بالای خدمات به جایگاه درست و دقیقی در بازار قرار گیرد.

از کارمندی به کارآفرینی 
عموم کار‌آفرینان موفق قبل از آغاز و راه‌اندازی کسب و کار خود به عنوان یک کارمند و در نقش یک کارآموز کار خود را شروع کرده‌اند. این تجربه اولیه مزایای متعددی دارد. از جمله مزایای این تجربه اولیه می‌توان به کسب تجارب مرتبط و آشنایی با چالش‌های آن حیطه و حوزه در کنار ارتباط‌گیری با افراد متخصص و مرتبط اشاره کرد. 
سید محمد میر معزی، مدیر عامل تصویر ردکا در رابطه با تجربه‌های اولیه خود گفت:« تخصص شخصی بنده به قدرت در الکترونیک بر می‌گردد. یکی از دلایل تاسیس شرکت تصویر ردکا نیز همین بحث مربوط به تحصیلات مرتبط بوده است. همچنین اولین تجربه کاری و حرفه‌ای من در این حوزه بر می‌گردد به زمانی که به عنوان یک کارمند در یکی از شرکت‌های مربوط به توزیع و فروش تجهیزات امنیت الکترونیک فعالیت می‌کردم. در نهایت بعد از چند سال کار در این بخش احساس نیاز کردم تا شرکت خودم را راه‌اندازی کنم و در نهایت توانستم شرکت ایمن تصویر ردکا را در سال 1390 تاسیس کنم. در ابتدای امر ما صرفا به فروش و توزیع به عنوان شرکت همکار فعالیت می‌کردیم اما همواره به این فکر بودیم که گستردگی دایره مداخلات خود را افزایش دهیم. در نهایت به فعالیت‌های مربوط به اجرای پروژه‌های امنیتی ورود کردیم. فعالیت‌های شرکت ما به همین جا ختم نمی‌شود و همچنان تمام تلاش خودمان را می‌کنیم تا بتوانیم در این صنعت پیشرفت کنیم.»
دغدغه‌های با کیفیت
یکی از شاخصه‌های مهم و بین‌المللی ارزیابی کسب و کارها مربوط به پاسخگویی اجتماعی در شرکت‌های متفاوت می‌شود. این پاسخگویی به نیازهای اجتماعی و صرف هزینه در جهت پیشبرد آرمان‌های یک جامعه حاصل از دغدغه‌های تیم مدیریتی یک مجموعه می‌باشد. برای ارزیابی این مسؤولیت اجتماعی کافی است به چشم‌انداز 10 ساله یک کسب و کار نگاهی انداخت. میر معزی درباره دغدغه و هدف‌های خود بیان کرد:« یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های من تولید باکیفیت داخلی و شاید یکی از علل اصلی تاسیس ایمن تصویر ردکا بیان کرد. این دغدغه از آنجا نشات گرفت که شاهد مسائل و چالش‌های گوناگونی بودم که قابل حل بودند. یکی از مسائلی که در بحث محصولات امنیتی و الکترونیکی وجود دارد این است که درصد خیلی زیادی از محصولات مربوط به این حوزه، در کشور ما وارداتی هستند. در صورتی که این امکان وجود دارد تا بتوان همین محصولات را در داخل پخش و توزیع کرد. از طرفی شرکت‌هایی که کارهای باکیفیت تولید می‌کنند اما به جهت عدم توزیع مطلوب محصولات خود نمی‌توانند به خوبی محصول خود را عرضه و کسب و کار خود را گسترش دهند. به همین واسطه به فکر تاسیس اولین شرکت پخش و توزیع محصولات امنیتی افتادم. یکی دیگه از دغدغه‌های اصلی ما بر می‌گردد به اشتغال‌زایی در این زمینه، اصلی‌ترین هدف ما تا پایان سال 1409 این است که تعداد نیرو‌های شرکت خود را به عددی بالاتر از 1000 نفر برسانیم یعنی لیست بیمه‌ای 1000 نفره داشته باشیم . امیدواریم دو دغدغه اصلی ما؛ کار‌آفرینی و تولید را بتوانیم حل و فصل کنیم و به خوبی از پس آن بربیاییم.» 
معضلی به نام قانون
اجرای آزمایشی، بازرسی و بازبینی قوانین و نحوه اجرای آنها یکی از روش‌هایی است که می‌توان با آنها قوانین یک کشور را به حداکثر بازدهی رساند. در صورتی که این مسائل بررسی نشود می‌تواند باعث شود که قوانین به جای تسهیلگر بودن، در زمره قوانین دست و پاگیر و بازدارنده قرار گیرد. سید محمد میر معزی در این رابطه بیان کرد:« یکی از اصلی‌ترین معضلات تولید در حال حاضر به بحث قوانین و قواعد بر می‌گردد. تغییر دائمی قوانین بدون هیچ تناوب خاصی در کنار  تغییر دائم تعرفه‌های گمرکی و موارد این چنینی باعث می‌شود که بحث تولید و توزیع دچار مشکلات متعددی بشود. این مورد درصورتی که اصلاح شود روند کاری ما و دیگر تولید و توزیع کننده‌ها به طور کلی تسهیل می‌شود و با این روند می‌توانیم علاوه بر بازار داخلی بخشی از بازار خارجی را نیز در دست بگیریم که به خودی خود باعث رشد و پیشرفت صنایع و کسب و کار های متعدد و متفاوتی می‌شود.»

اتحادیه‌ای برای تغییر
یکی از نمود‌های اصلی تلاش و کوشش در کسب و کارها را می‌توان به مساله انجمن‌ها و اتحادیه‌ها اطلاق کرد. حضور اعضا هیات مدیره یک کسب و کار در اتحادیه‌های مرتبط می‌تواند مجرایی را در جهت پیگیری مسائل و مشکلات تخصصی باز کند. از طرفی حضور و شرکت در این اتحادیه‌های علاوه بر نمود دغدغه‌مندی در افراد می‌تواند باعث ایجاد لینک‌های ارتباطی مناسبی بین افراد و شرکت‌ها شود که بتوانند از ان لینک‌ها در جهت پیشرفت خود استفاده کنند. میرمعزی در این رابطه گفت:« من جزو هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های فنی مهندسی صنایع حفاظت الکترونیک و شبکه‌های ایمنی هستم و از طریق اتحادیه در حال بررسی و پیگیری مسائل متفاوت مربوط به حوزه هستیم. یکی از مواردی که به شدت آن را پیگیری می‌کنیم بحث مربوط به قاچاق است. قاچاق باعث می‌شود تولید‌کننده‌های داخلی در رقابت با شرکت‌های خارجی یک پله عقب‌تر بمانند. به همین علت به شدت در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم در مبارزه با قاچاق این نوع از تجهیزات تلاش کنیم تا این محصولات فقط از مجاری قانونی وارد شوند و باعث نشوند ما متضرر شویم. تا به امروز برای تحقق اهداف خود دست از تلاش بر نداشتیم و با تمام موانع و چالش‌های موجود همچنان به تلاش خود ادامه می‌دهیم.»

امیرعلی حبیبی - نشان ایرانی برتر