سیاوش‌ نورپورنوازنده تنبور و تار درگذشت

سیاوش‌ نورپورنوازنده تنبور و تار درگذشت

استاد سیاوش نورپور، نوازنده پیشکسوت، چیره‌دست و صاحب سبک تنبور و تار از اعضای گروه تنبور شمس به سرپرستی کیخسرو پورناظری و بنیانگذار گروه موسیقی «مشتاق» بعد از سپری کردن یک دوره بیماری ۲۶تیر در ۷۳سالگی در گذشت.

استاد عبدالرضا مجدی، پژوهشگر موسیقی اقوام ضمن تایید این خبر گفت: زنده‌نام سیاوش نورپور، نوازنده‌ای بنام و صاحب سبک و از پیروان مکتب سنتی نواختن تار و تنبور بود. وی با بیان آن‌که طی مدت اخیر، این هنرمند درگیر بیماری بود، یادآور شد: سرانجام روز یکشنبه (۲۶تیر) روح این هنرمند که سابقه همکاری با گروه تنبور شمس و همچنین خود به‌عنوان سرپرست و بنیانگذار گروه موسیقی مشتاق در اواخر دهه ۶۰ بود، آسمانی شد.
زنده‌نام استاد سیاوش نورپور آهنگساز، نوازنده تنبور، تار و سه تار، متولد ۱۳۲۸ در کرمانشاه بود و ۲۶ تیر در ۷۳سالگی دار فانی را وداع گفت. وی یکی از اعضای گروه تنبور شمس بود که این گروه به سرپرستی استاد کیخسرو پورناظری و حضور استاد زنده‌نام سیدخلیل عالی‌نژاد و استاد علی اکبری در سال ۱۳۵۹ شکل گرفت.
استاد نورپور پس از آن ، سال ۱۳۶۸ گروه موسیقی مشتاق را تشکیل داد و با خوانندگان بزرگی چون استاد حشمت‌ا... لرنژاد، جلال‌الدین محمدیان، منوچهر طاهرزاده، شهرام ناظری، کیخسرو پورناظری و... همکاری کرد. پیکر این هنرمند فقید صبح دوشنبه ۲۷تیر در باغ فردوس کرمانشاه تشییع و به خاک سپرده شد./ ایرنا