پشه‌های مرگبار و شیرهای آرام 

پشه‌های مرگبار و شیرهای آرام 

خطرناک‌ترین حیوانات جهان برای ما کدامند؟ می‌توان گفت پشه، در ظاهر نیش آن در مقایسه با حمله تمساح چیزی نیست اما سالانه صد‌ها هزار نفر بر اثر بیماری‌های انتقال یافته از طریق پشه مانند مالاریا و تب دنگی جان خود را از دست می‌دهند.

دومین حیوان در فهرست مرگبارترین حیوانات مار و سومی سگ است. سپس در رتبه چهارم حلزون آب شیرین را داریم که در برابر آن شکارچیان بزرگ مانند تمساح(در رتبه هشتم)، شیر(در رتبه دوازدهم) و کوسه(در رتبه چهاردهم) در جایگاه‌هایی کاملا تحقیر‌کننده قرار می‌گیرند. 
فهرست مرگبارترین حیوانات که در سال ۲۰۱۸ میلادی توسط وب‌سایت استاتیستا منتشر شد احتمالا برای تاکید بر مهربانی نسبی شیر بود که در آن سال تنها ۲۲نفر را کشت. بنابراین لازم نیست از پادشاه جانوران بترسید!
نکته این نیست که پشه‌ها می‌مکند یا این که با دیدن حلزون باید با فریاد فرار کنید.
نکته این است که اگر خزندگان غول پیکر و کوسه‌ها را تحریک نکنید و از دهان‌شان دور بمانید شما را به طور کلی تنها خواهند گذاشت. در مورد تلفات جهانی کوسه‌ها در سال ۲۰۱۸ میلادی تنها شش مورد و در سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۱مورد ثبت شده بودند. این در حالیست که سالانه میلیون‌ها نفر در اقیانوس شنا می‌کنند. واقعیت آن است که کوسه‌ها نمی‌خواهند ما را بخورند. 
غذای طبیعی آنان ماهی‌ها هستند نه پستانداران ساکن خشکی از جمله انسان ها. متاسفانه، ما غذای طبیعی برخی از پشه‌ها هستیم و زمانی که گونه‌های خاصی از پشه‌ها با نیش خود به پوست ما نفوذ می‌کنند ممکن است ما را با میکروب‌های موجود در بزاق خود آلوده کنند یک مجموعه ترشحی فوق‌العاده پیچیده پر از پروتئین که برخی از آنها به عنوان راز علم باقی مانده اند.