هشدار درباره ناکارآمدی استراتژی تحریم علیه روسیه

هشدار درباره ناکارآمدی استراتژی تحریم علیه روسیه

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت: اتحادیه اروپا به یک استراتژی جدید درخصوص جنگ در اوکراین نیاز دارد زیرا تحریم‌ها علیه مسکو جواب نداده است.

به گزارش رویترز، وی در سخنرانی خود در رومانی گفت: استراتژی جدید باید به جای پیروزی در جنگ، بر گفت‌وگوهای صلح و تهیه پیش‌نویس یک پیشنهاد صلح خوب متمرکز باشد.اوربان گفت این استراتژی شکست خورده، زیرا دولت‌ها در اروپا مانند دومینو درحال فروپاشی هستند، قیمت‌های انرژی افزایش یافته و اکنون به یک استراتژی جدید نیاز است. وی در جمع هوادارانش گفت: ما در خودرویی نشسته‌ایم که هر چهار لاستیک آن پنچر شده است. کاملا واضح است که جنگ را نمی‌توان به این شکل پیروز کرد.
​​​​​​​اوکراین هرگز به این شکل در جنگ پیروز نخواهد شد به این دلیل ساده که ارتش روسیه تسلط نامتقارن دارد.اوربان افزود: هیچ شانسی برای مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین وجود ندارد. از آنجا که روسیه خواهان تضمین‌های امنیتی است، این جنگ تنها با مذاکرات صلح بین روسیه و آمریکا قابل پایان است.وی پیش از این گفته بود که مجارستان تمایلی به حمایت از تحریم‌های اتحادیه اروپا یا محدودیت‌های واردات گاز روسیه ندارد، زیرا این امر اقتصاد مجارستان را که حدود ۸۵ درصد متکی به واردات گاز روسیه است، تضعیف می‌کند.