جدال سخت، جدال آسان

ایران در ادامه والیبال قهرمانی جهان به مصاف مصر می‌رود

جدال سخت، جدال آسان

 آنچه دیدیم بالاترین سطح والیبال بود، در واقع نمایشی نفسگیر از دو تیم قدرتمند و آماده. چقدر سخت و در عین حال چقدر شیرین و دوست‌داشتنی بود. هیچ‌چیز بهتر از این نیست که رقابت‌های جهانی والیبال به بهترین شکل ممکن برای تیم‌ملی ایران آغاز شود.  تیم بهروز عطایی روز شنبه نشان داد همچنان روی نوک نموداری قرار دارد که مدام بالا و بالاتر می‌رود.  بهروز عطایی واقعا مربی فوق‌العاده‌ای است که تیم‌ملی ایران را به چنین سطح بالایی رسانده است.  اما واقعیت را بخواهید عطایی در ابتدای لیگ ملت‌های 2022 کم‌کم ناامیدمان می‌کرد اما تیم تحت هدایت او روند رو به رشدی را شروع کرد تا اکنون که به رقابت‌های جهانی والیبال رسیده‌ایم.

 172دقیقه هیجان
مقابل تیم سوم المپیک2022 قرار گرفته بودیم، تیمی به شدت سرعتی و البته آماده. با این‌که دست نخست را 25بر22 باختیم اما تقریبا اطمینان داشتیم بالاخره نوبت ما هم می‌رسد و حداقل یک دست را می‌گیریم که در دست دوم این اتفاق افتاد. شاگردان عطایی دست دوم را 30بر28 بردند و این درخشش فوق‌العاده در دست سوم هم با برتری 25بر18 ادامه پیدا کرد. 
در دست چهارم، نبرد قدرت‌های آسیا و آمریکای جنوبی به سود آلبی سلسلته به پایان رسید و این بار آنها بودند که 34بر32 بردند. دست پنجم که نهایت زیبایی و هیجان برای همه ما بود، جایی که تیم‌ملی والیبال ایران با غلبه 21 بر 19 پیروزی بزرگی را به دست آورد.  این نبرد زیبا و بزرگ 172 دقیقه طول کشید و از طولانی‌ترین دیدارهای این دوره بود. ایران با برتری در این دیدار دو امتیاز گرفت.  تیم بهروز عطایی ویژگی‌هایی از خود نشان داد که حاکی از شرایط خوب تیم است. او تعویض‌های خوبی انجام می‌دهد و در اداره بازی مهم ترین نقش را ایفا می‌کند. هوشمندی و دقت او هم مورد تایید همه کارشناسان است. 
 بزرگی میلاد
سالن استوژیتس آره‌نا شهر لیوبلیانا پایتخت اسلوونی جایی بود که متوجه شدیم میلاد عبادی‌پور دیگر یک ستاره نیست، او حالا بزرگ والیبال ملی ماست.  کاپیتان تیم‌ملی والیبال ایران امتیازآورترین بازیکن میدان بود، او 21 پوئن گرفت ضمن این‌که به همه نشان داد یاد گرفته چگونه در رده ملی بزرگی کند. او کنترل خوبی روی هم تیمی هایش دارد و سعی می‌کند از لحاظ روحی و روانی آنها را آماده کند. 
 مصر، حریف غیرقابل پیش‌بینی
حریف بعدی والیبال ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان، مصر است؛ تیمی که بازی اول خود را مقابل هلند در سه دست متوالی واگذار کرده است. این مسابقه از ساعت 20 امروز آغاز می‌شود. شاید از نظر بسیاری دیدار با مصر بسیار راحت‌تر از دیدار با آرژانتین باشد اما تمامی این معادلات در رقابت‌های جهانی غلط است. حریف راحت‌تر یا سخت‌تر وجود ندارد به خصوص این‌که بدانیم آخرین مصاف ایران و مصر در همین رقابت‌های جهانی با برتری مصری‌ها همراه بوده است. آخرین دیدار دو تیم هم با پیروزی مصر تمام شد. دیدار امروز هم مثل سایر تقابل‌های ایران و این نماینده آفریقا واقعا غیرقابل پیش‌بینی است.

آمار تاریخچه دیدار دو تیم ایران و مصر به این شرح است:
تعداد دیدارها: 12
تعداد بردهای ایران: 8
تعداد بردهای مصر: 4
نتیجه آخرین مسابقه: 3 بر یک به سود مصر
تعداد مصاف‌ها در قهرمانی جهان: یک‌بار در 2010 

هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش