بی‌ستاره مقابل کانگوروها

تقابل ایران و استرالیا در پنجره انتخابی جام‌جهانی

بی‌ستاره مقابل کانگوروها

شرایط بیش از اندازه سخت به نظر می‌رسد. برای بازی مهم امروز مقابل استرالیا در پنجره انتخابی جام‌جهانی نه حامد حدادی را داریم نه بهنام یخچالی را. ارسلان کاظمی هم که غایب است و اصلا تیم‌ملی را برای سفر به استرالیا همراهی نکرد. حامد به دلیل «مصدومیت جزئی» امکان همراهی تیم‌ملی را ندارد. ارسلان هم از ناحیه گردن مصدوم شده و بهنام هم به آلمان رفته تا تیمش MBC را در بوندسلیگا همراهی کند. یخچالی مقابل ژاپن به تنهایی 30 امتیاز گرفته بود. حالا با چنین شرایطی قرار است مقابل تیم‌ملی استرالیا قرار بگیریم.  البته حدادی هم می‌توانست بازی کند اما کادر فنی با توجه به این‌که می‌داند شکست مقابل استرالیا قطعی است به او بازی نمی‌دهد تا ریسک افزایش مصدومیت او را از بین ببرد.

حریف فراآسیایی
تیم‌ملی استرالیا حساب جداگانه‌ای با سایر رقیبان ما در پنجره انتخابی جام‌جهانی تا امروز دارد. این تیم سبک متفاوتی از بسکتبال را ارائه می‌کند و زمین تا آسمان با تیم‌هایی مثل بحرین و حتی ژاپن فرق دارد. استرالیا تیمی سرعتی به شمار می‌رود که دفاعی فوق‌العاده هم دارد. از طرفی اصرار زیادی بر استفاده از شوت‌های 3 امتیازی می‌کند. استرالیا در رقابت‌های کاپ 2022 آسیا در اندونزی با این‌که با تیم دومش هم شرکت کرده بود اما قهرمان شد تا نشان دهد از آسیا بالاتر است. اکثر بازیکنان این تیم هم در NBA بازی می‌کنند. آنها جزو قدرت‌های اول دنیای بسکتبال هستند و مصاف با آنها در پنجره انتخابی جام‌جهانی قطعا یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن برای تیم ایران خواهد بود.  شرایط تیم ایران هم کاملا مشخص است. سه ستاره این تیم غایب هستند و محمد جمشیدی هم در دیدار با ژاپن نشان داد در فرم خوب خود قرار ندارد. 
ایران و گروهF
شاگردان سعید ارمغانی تا اینجای کار نشان داده‌اند اقتدار چندانی در گروهF پنجره انتخابی جام‌جهانی ندارند. این تیم با شرایط سختی وارد این گروه شد چراکه در پنجره‌های قبلی به قزاقستان باخته بود.  ایران در این مرحله با تیم‌های اسرتالیا، چین، ژاپن، قزاقستان و بحرین همگروه بود اما فقط با چین، ژاپن و استرالیا دیدار می‌کند چرا که با سایر تیم‌ها در مراحل قبل مسابقه داده است.  اما ترتیب صعود چگونه خواهد بود؟ سخت‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. این تیم برای صعود به جام‌جهانی نه تنها باید در انتظار نتایج دیگر تیم‌ها بنشیند بلکه باید سه بازی خانگی و سخت خود را هم با برتری پشت سر بگذارد.   بازی خانگی نخست مقابل ژاپن با پیروزی ایران تمام شد. ضمن این‌که نتایج حریفان اصلی مانند قزاقستان هم بسیار مهم است. دیدار تیم‌های ملی بسکتبال ایران و استرالیا امروز دوشنبه ساعت ۱۳و30دقیقه آغاز می‌شود. شهر بندیگو در ایالت ویکتوریای استرالیا میزبان این مسابقه مهم است. تیم‌ملی بسکتبال ایران برای رسیدن به شهر میزبان حدود 40ساعت در راه بوده و کاملا خسته است. آنها برای رسیدن به استرالیا در دو کشور ترکیه و اندونزی توقف داشتند و بازیکنان در بدو ورود به استرالیا به شدت خواب‌آلود بودند.