فغانی ابهت دارد

خداداد افشاریان:

فغانی ابهت دارد

کمیته داوران همه را غافلگیر کرد؛ در فهرست داوران هفته چهارم لیگ‌برتر، ناگهان نام علیرضا فغانی رویت شد. او در استرالیا زندگی می‌کند و در لیگ همان کشور سوت می‌زند. فغانی که آماده حضور در جام‌جهانی قطر می‌شود، یکی از امیدهای اصلی ایران برای رسیدن به فینال است. خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران هم درباره او و آینده‌اش توضیحاتی به جام‌جم می‌دهد.

 آقای افشاریان فغانی هم بازگشت.
بله ایشان 10 روز است که به ایران آمده‌اند و ما هم از فرصت استفاده کردیم و به ایشان قضاوت دادیم. 
 پس ممکن است دو بازی قضاوت کند.
تا جایی که بتوانیم از حضور ایشان استفاده می‌کنیم. 
 به زودی هم همراه با تیمش در جام‌جهانی حاضر می‌شود. 
یکی از اتفاقات شیرین جام‌جهانی حضور تیم داوری ماست. فغانی با آن ابهت و کارنامه‌ای که دارد، می‌تواند حرف‌های بزرگی در مسابقات بزند. خیلی دوست داریم در آخرین بازی جام فغانی را ببینیم. پتانسیل و ظرفیت قضاوت دیدار فینال را دارد. ان‌شاءا... حرف اول و آخر فینال جام‌جهانی را یک ایرانی خواهد زد. 
رابطه خوبی هم با او دارید.
بله، فغانی از دوستان خیلی خوب من است. ان‌شاءا... فرصت باقی مانده تا جام‌جهانی را با بهترین شکل سپری خواهد کرد تا با تمام قدرت به جام‌جهانی برود.
ممکن است برای قضاوت کلا به ایران بازگردد.
نه او در استرالیا زندگی می‌کند و همانجا قضاوت خواهد کرد.
قرار است بعد از جام‌جهانی از داوری خداحافظی کند؟ 
من با او در این باره صحبت نکردم ولی فغانی جام ملت‌های بعدی را هم جا دارد. ما هم کنارش خواهیم بود. او به عناوین و افتخارات زیادی رسیده ولی به چیزی که شایسته‌اش بوده، نه. 
یعنی فینال جام‌جهانی؟
بله، او در جام قبل هم مستحق قضاوت در فینال بود ولی دیدار رده‌بندی هم دست کمی از بازی آخر ندارد. ما همه چیز را به پای شانس گذاشتیم. امیدوارم او در قطر بتواند داور فینال جام‌جهانی باشد و آخرین مسابقه را قضاوت کند. این افتخار بزرگی است که همه آرزو می‌کنیم به آن برسد.