پرسه

پرسه

مدالی که همه منتظرش بودیم
بالاخره کاروان کشتی ایران طلایی شد؛ اتفاقی که یک هفته انتظارش را کشیدیم. فینال مسابقات وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان بین کامران قاسم‌پور و جیدن کاکس برگزار شد و در پایان ملی‌پوش کشورمان موفق شد با نتیجه ۲برصفر از سد حریف آمریکایی خود عبور کند و ضمن پیروزی در این دیدار موفق شد نخستین نشان طلای ایران را در قهرمانی جهان به دست آورد. بعد از این مسابقه کاکس درباره شکست برابر قاسم‌پور بیان کرد: من تلاش کردم حملات زیادی داشته باشم و چون نتوانستم امتیازی به دست آورم من و قاسم‌پور شش‌دقیقه مبارزه کردیم و از آن لذت بردیم. هر دو برای کسب مدال طلا تلاش کردیم. این اولین مدال نقره من بود و باختن برای مدال نقره افتضاح است، اما برای این‌که به اینجا برسم سختی‌های زیادی کشیدم و از هیچ چیزی پشیمان نیستم.

قاتلان سفید! 
سیگار ما را می‌کشد؟ بی‌تحرکی و ورزش نکردن چطور؟ اضطراب‌های روزانه و هوای آلوده و غذاهای فست‌فودی چگونه‌اند؟ اما اگر بدانیم یکی از بی‌رحم‌ترین این قاتلان چیزی است که روزانه ما آن را مصرف می‌کنیم، چه؟ در جامعه امروز، موادغذایی شیرین بیش از همیشه در دسترس است و به‌طور گسترده برایشان تبلیغ می‌شود. از نوشابه‌های انرژی‌زا و گازدار گرفته تا میان‌وعده‌هایی با  قند   بالا، همه و همه خوراکی‌هایی هستند که بشر را گرفتار مصرف زیاد موادغذایی شیرین کرده است. مصرف بیش از اندازه شکر، خبر بدی برای سلامت است و مستقیم با چاقی، دیابت نوع ۲ و خرابی دندان ارتباط دارد. هم‌اکنون مردم بسیاری از کشورها با معضل چاقی روبه‌رو هستند و تعداد افراد دارای اضافه‌وزن، رو به افزایش است.

آزارجنسی در مراسم ملکه 
گزارش برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در انگلیس از موارد متعدد آزار جنسی زنان و دختران در مراسم درگذشت ملکه انگلیس حکایت دارد. گفته شده چندین زن و دختر در صف دیدن تابوت ملکه هدف آزارجنسی قرار گرفتند. پلیس گفته در جست‌وجوی افرادی است که مبادرت به آزارجنسی زنان و دختران کرده‌اند و دو نفر در این زمینه دستگیر شده‌اند. بار‌ها در انگلیس زنان و دختران از این‌که در معابر این کشور هدف انواع آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرند با شیوه‌های گوناگون از جمله تظاهرات اعتراض کرده‌اند و نهاد‌های حامی زنان بار‌ها از دولت خواسته‌اند امنیت را برای عبور زنان و دختران فراهم کنند. وزارت دادگستری انگلیس خرداد امسال و در پی افزایش شکایت خانواده‌ها و قربانیان آزار و تجاوز جنسی در این کشور اعلام کرد به منظور تسریع در رسیدگی به انبوه پرونده‌های تجاوز‌های جنسی در این کشور، دادگاه‌های ویژه راه‌اندازی می‌کند.