2 دانشمند تركیه‌ای و 3 دانشمند ایرانی برگزیده جایزه مصطفی(ص) ۲۰۱۹ شدند

برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) معرفی شدند

2 دانشمند تركیه‌ای و 3 دانشمند ایرانی برگزیده جایزه مصطفی(ص) ۲۰۱۹ شدند

 در افتتاحیه سومین «هفته جایزه مصطفی(ص)» در دانشگاه الزهرا(س) صبح دیروز (شنبه) برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) معرفی شدند. به گزارش جام‌جم از روابط‌عمومی جایزه مصطفی(ص)، دو دانشمند تركیه‌ای و سه دانشمند ایرانی به عنوان برگزیدگان این دوره از جایزه مصطفی(ص) به عنوان برندگان این جایزه در سال 2019 انتخاب شده‌اند.
دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص) در افتتاحیه سومین هفته جایزه مصطفی(ص) در دانشگاه الزهرا(س) دیروز در مورد برگزیدگان این دوره گفت: دكتر اوگور شاهین (Ugur Sgahin)، استاد ایمونولوژی در دانشگاه ماینتس، آلمان متولد سال 1965 از تركیه با اثر طراحی و ارزیابی بالینی واكسن‌های درمانی ضدسرطان بر پایه mRNA براساس موتاسیون هر بیمار در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشكی از برگزیدگان این جایزه در حوزه علوم زیستی و پزشكی است.
مهندس مهدی صفاری‌نیا افزود: دكتر علی خادم‌حسینی دیگر برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2019، همراه با دكتر اوگور شاهین در زمینه علم و فناوری زیستی و پزشكی هستند. دكتر خادم‌ حسینی، استاد مهندسی شیمی، مهندسی زیستی و رادیولوژی در دانشگاه كالیفرنیا، آمریكا متولد 1975 با اثر هیدروژل‌های نانو و بایو ساختار برای كاربردهای زیست-پزشكی در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشكی است.
دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص) ادامه داد: در این دوره برگزیدگان مقیم كشورهای اسلامی نیز تقدیر می‌شوند و در این زمینه دكتر عمران اینان، همراه با دكتر حسین بهاروند و دكتر محمد عبدالاحد از برگزیدگان این بخش هستند.
به گفته وی، عمران اینان (Umran Inan) برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2019 از كشورهای اسلامی، رئیس دانشگاه كوچ، تركیه، متولد سال 1950 با اثر درك اثر متقابل موج و ذره حالت ویسلر در فضای نزدیك زمین و اتصال الكترودینامیك بین تخلیه رعد و برق و اتمسفر بالا در حوزه فیزیك یونسفری و جوی دیگر برگزیده این دوره از جایزه مصطفی(ص) است.
 وی اظهار كرد: دكتر حسین بهاروند، برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2019 از كشورهای اسلامی، استاد زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی در پژوهشگاه رویان، ایران متولد سال 1972 از ایران با اثر درمان پاركینسون و AMD چشم با سلول بنیادی است. صفاری‌نیا افزود: دكتر محمد عبدالاحد، برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2019 از كشورهای اسلامی، عضو هیات علمی دانشكده مهندسی برق و رایانه در دانشگاه تهران، ایران متولد سال 1982 با اثر ترجمه رفتار سلول‌های سالم و سرطانی در حوزه الكترونیك (شیوه‌های نوین تشخیص سرطان) حوزه علم و فناوری نانو شناخته شد.
همچنین سومین مراسم اعطای جایزه مصطفی(ص) از ساعت 9 تا 12 فردا دوشنبه 20 آبان 98 با حضور دكتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص) و شخصیت‌های برجسته حوزه‌های علمی و فناوری ایران و جهان در تالار وحدت تهران برگزار
خواهد شد.