سارقان به دنبال گوسفندها

در طرح رعد پلیس 24 باند سارقان پایتخت منهدم شد

سارقان به دنبال گوسفندها

24 باند سرقت در طرح رعد پلیس پایتخت منهدم شد و ماموران پلیس 687 سارق و مالخر را دستگیر كردند.
به گزارش جام‌جم، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه 22‌مرحله از طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت گفت: بیست و دومین مرحله طرح رعد با همت و تلاش همكارانم در پلیس پیشگیری و كلانتری‌های تهران به مرحله اجرا گذاشته شد و در این مرحله  حدود ۲۹۰ حكم قضایی به مرحله اجرا درآمد. به عبارت دیگر همكارانم در ۲۹۰ نقطه حضور پیدا كردند و با شناسایی محل‌های آلوده به حضور سارقان و مالخران ۶۸۷ سارق و مالخر را دستگیر كردند.
وی با بیان این‌كه در مجموع ۱۲ هزار و ۵۱۶ قلم جنس مسروقه در این مرحله از طرح رعد كشف شد، گفت: امیدواریم بتوانیم این اموال را به سرعت به مردم تحویل دهیم.
سردار رحیمی با اشاره به این‌كه تاكنون حدود ۸۵۱ پرونده تشكیل و ۲۴ باند سرقت نیز تا این لحظه متلاشی شده، گفت: ارزش اموال كشف‌شده حدود ده میلیارد تومان است.
به گفته وی، از جمع ۶۸۷ سارق و مالخری كه دستگیر شدند، ۳۴۵ نفر دارای سابقه متعدد از یك تا چند بار زندان هستند و ۳۴۲ نفر دیگر نیز جزو سارقانی هستند كه برای اولین بار در كار سرقت وارد شده‌اند. 
رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۲۰ دلال ارز در پایتخت خبر داد و تاكید كرد كه اعلام قیمت كاذب و دروغین برای ارز ممنوع است و پلیس در فضای مجازی نیز با آن برخورد می‌كند.
وی درباره كشف محموله موادمخدر تریاك در بار توت فرنگی گفت: ماموران كلانتری خانی‌آباد تهران پنج كیلو تریاك را در بار كامیونی كه محموله‌اش 300 كیلوتوت فرنگی بود كشف كردند. راننده در برابر دریافت 500 هزارتومان محموله تریاك را از شهرستان جیرفت برای تحویل به مردی در تره‌بار تهران حمل كرده بود. با اعتراف وی، خریدار محموله نیز بازداشت شد. 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از بازداشت تاجر 47 ساله پوشاك كه در خانه‌ا‌ش مشروبات الكلی با براده‌های طلا نگهداری می‌كرد، خبر داد و افزود: ماموران كلانتری دولت آباد این مرد را در خانه‌ای ویلایی در دولت‌آباد بازداشت كردند. اوساكن نیاوران بود . متهم تاجر پوشاك است كه اعتراف كرده مشروبات الكلی با براده‌های طلا را برای مهمانی‌هایش كه تاجرانی از كشورهای ایتالیا، چین، تركیه و... بودند به قیمت سه میلیون تومان خریده بود. 
وی درباره بازداشت دو سارق لوازم داخل خودرو نیز گفت: یكی از آنها متهم 30 ساله سابقه داری بود كه ضبط و پنل خودروهای پارك شده در شمال تهران را سرقت می‌كرد. او پس از دستگیری به 150 فقره اعتراف كرد. همدستش مرد شیشه‌ای 45 ساله است كه سابقه شرب خمر و دعوا و درگیری منجر به جرح داشته و سه سال زندانی بود. او بعد از آزادی كمپی را راه‌اندازی كرده، اما این اواخر به خاطر اعتیاد دوباره به شیشه كمپ او پلمب شد. او با پرسه زدن در محله‌های شمال و شمال غرب تهران و شناسایی خودروهای مدل بالا لوازم باارزش داخل خودروها را سرقت كرده و با پول آن شیشه برای مصرف می‌خرید.