جریانات ضدمقاومت و حذف هشتگ hero

جریانات ضدمقاومت و حذف هشتگ hero


اولین قاعده در فرآیند تبدیل جریانات مختلف به مفهومی با عنوان مقاومت، برای رسیدن به نقطه‌ای به نام تکامل در مبارزه، شکل‌گیری جبهه‌ها در مواجهه و مقابله با یکدیگر است. جبهه‌ای که از آن به عنوان جریان مقاومت، محور مقاومت و حوزه مقاومت یاد می‌شود.
فعالیت اول: رساندن جریان حوزه مقاومت به نقطه‌ای که تمام مخاطبان، حاضران و مردم از آن با نام نقطه‌ای بدون نتیجه یادکنند. به عبارت بهتر، رساندن اولین فرآیندی که جریان ضدمقاومت در خصوص آن صحبت می‌کند و به مخاطب اثبات می‌کندکه این مسیر، بدون نتیجه است ومسیر بدون نتیجه یعنی حرکت بدون اساس، بدون پایه و نهایتا در یک فرآیند عبث که خود این فرآیند هم نتیجه‌محور نیست.
 فعالیت دوم: تصویرسازی که جریان ضدمقاومت از جریان مقاومت نسبت به حوزه اقتدار و اشراف دارد و آن را به صورت کاهنده معرفی می‌کند و در مقابل، جریان ضدمقاومت را در همه موضوعات، فزاینده و در قالب اقتدار و اشراف برای مخاطب مصداق‌سازی می‌شود.
 فعالیت سوم: محصور و محدود کردن جریان مقاومت صرفا به مسائل نظامی و شبه‌نظامی است. یکی از کارکردهای جریان‌های ضدمقاومت این است که تمام مسیر را به گونه‌ای در ذهن مخاطب طراحی کنند که نگاه مخاطب به مقاومت فقط به مسائل نظامی و شبه‌نظامی باشد و از عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، امنیتی و...دور بماند تا جریان ضدمقاومت مابقی محیط و شعاع باقیمانده در ذهن مخاطب را تکمیل می‌کند. به این ترتیب جریان ضدمقاومت مشرف، فعال و نگاه‌کننده به تمام حوزه‌های مختلف ازجمله فرهنگ، سیاست، اقتصاد، اجتماع و... در تمامی سطوح می‌شود، اما حوزه مقاومت فقط به نقطه‌ای خاص و حوزه‌ای محدود معطوف است.
پس این جزئی‌نگر نشان دادن حوزه مقاومت و کلان‌نگر نشان دادن حوزه ضدمقاومت در ذهن مخاطب در نهایت به این نقطه می‌رسد که حوزه مقاومت قابلیت و توانایی پاسخگویی به همه عرصه‌ها و همه ساحات را ندارد.
این موضوع به سه صورت توسط جریان ضدمقاومت حاصل می‌شود:
1- ایجابی: یعنی شبکه‌های مختلف فرآیندهای مختلف و کانال‌های مختلف را ایجاد می‌کنند و به بیان اسناد و مدارک می‌پردازند.
 ۲- حذف توانمندی‌های جدی جریان مقاومت در سایر ساحات و حوزه‌ها: حذف هشتگ hero# (قهرمان) توسط جریان ضد مقاومت در شرایطی که تحمل جریان مقاومت را ندارند. جبهه مقاومت در برگیرنده کلیه یگان‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، شبه‌نظامی و نظامی است؛ بنابراین جریان ضدمقاومت به دنبال حذف کارکردهای عمومی و اختصاصی در جبهه مقاومت است.
 ۳ - تحریف و تخفیف دادن اقدامات جریانات مقاومت: غیرواقعی و بی‌ثمر جلوه دادن اقدامات و فعالیت‌های ایجابی جریان مقاومت در نگاه مخاطب، از محورهایی است که جریان ضدمقاومت در آن فعالیت می‌کند.
 این نقطه مقابل یک شخصیتی مثل حاج قاسم سلیمانی است، حاج قاسم سلیمانی شخصیتی عام و تمام داشت و می‌توانست همزمان با عنوان یک شخصیت نظامی و یک شخصیت فرهنگی تمامی جریانات ضد مقاومت را خنثی کند. این توانمندی منحصر‌به‌فرد شهید حاج‌قاسم سلیمانی باعث شده بود که درکنار زمین‌گیر کردن دستگاه نظامی غرب بتواند دستگاه رسانه‌ای و خبرسازی جریانات ضد اسلام غربگرا و ترویج‌ کننده خشونت در منطقه را ناکارآمد و منفعل کند.