مکث

مکث

ضرب‌الاجل برای ایمن‌سازی بازارگل محلاتی
مدیران بازارگل شهید محلاتی برای تعطیل نشدن این بازار باید 16 دستور بازپرس جنایی تهران را اجرا کنند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، بعدازظهر دوم دی امسال انفجارکپسول گاز هیدروژن در یک غرفه بازار گل محلاتی و آتش‌سوزی ناشی از آن باعث تخریب تعدادی غرفه و مرگ دو نفرو مصدومیت هشت نفرشد.
محمدحسین زارعی، بازپرس شعبه‌اول دادسرای جنایی تهران درباره آخرین روند رسیدگی به این پرونده گفت: هیات کارشناسی از محل بازدید کرد و با شورایی که مدیریت بازارگل محلاتی را داشت، جلسه‌ای برگزارشد. ازدحام جمعیت و بخش‌های ناایمن بازارگل می‌تواند دوباره حادثه‌ای تلخ را رقم بزند.
16 دستور به مسؤولان ذی‌ربط داده شده از جمله این‌که دو در در بخش شرق و غرب برای تردد احداث و همه سیلندرها از جمله کپسول‌های هیدروژنی جمع‌آوری شود. همچنین مسیر ورود و خروج ایمن‌سازی و سایه‌بان‌های پلاستیکی جمع‌آوری شود.
وی افزود: یک تا سه ماه مهلت داده‌شده تا ایمن‌سازی مناسب انجام شود در غیر این صورت ممکن است جان مردم به خطر بیفتد که طبق قانون  می‌توان به طور کامل از فعالیت بازار گل جلوگیری کرد. مالکیت زمین آنجا دراختیار ستاد فرمان امام(ره) و راه و شهرسازی است . خانواده افراد مصدوم و کشته‌ها هنوز به دادسرا نیامده‌اند.
شگرد عجیب برای دزدی
رئیس‌پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام اعضای باند سه‌نفره كه با پرتاب آب دهان از مالباختگان سرقت می‌كردند، خبر داد.
به گزارش جامعه 24، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در این‌باره گفت: «تحقیقات پلیسی پس از وقوع دو فقره سرقت مشابه آغاز شد. بررسی‌های نشان داد، سارق پس از پرتاب آب دهان روی دست مالباخته به بهانه عذرخواهی و تمیز كردن، اموال با ارزش مالباختگان را سرقت می‌كند. بررسی موضوع از سوی تیمی از ماموران كلانتری ۱۳۴ شهرك غرب آغاز شد.»
وی ادامه داد: «در بررسی‌های اولیه چهره ظاهری سارق و مردی كه وی را همراهی كرده بود، در اختیار تیم‌های مختلفی از گشت‌های انتظامی كلانتری قرار گرفت و ماموران این كلانتری موفق شدند هر دو سارق را در گشت‌زنی‌های انتظامی شناسایی و دستگیر كنند. در بازرسی متهمان، كیف پولی كه متهمان قبل از دستگیری سرقت كرده بودند، كشف شد.»
رئیس‌ پلیس پیشگیری تهران اضافه كرد: «متهمان درپی بازجویی‌های اولیه اظهار كردند این شیوه را از سركرده باند آموخته‌اند.»
سرهنگ موقوقه‌ای با اشاره به این‌كه سركرده این باند در مخفیگاهش در جنوب تهران دستگیر شد، خاطرنشان كرد: «متهمان برای كشف سایر جرایم، در اختیار این پلیس قرار دارند.»

سرقت مسلحانه طلا
از خانه‌ها

فرمانده انتظامی آبادان از دستگیری دو سارق مسلح طلا از خانه‌ها خبر داد.
سرهنگ حسین زلقی درباره جزئیات این خبر گفت: «پس از وقوع یك فقره سرقت مسلحانه طلاجات از یك منزل مسكونی در شهرستان آبادان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور كار ماموران قرار گرفت. ماموران با انجام اقدامات تخصصی مخفیگاه دو سارق مسلح طلاجات را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، طی یك عملیات غافلگیرانه و منسجم آنان را دستگیر كردند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان دو دستگاه خودرو با پلاك‌های سرقتی كشف شد.»
وی اضافه کرد: «سارقان به پنج فقره سرقت طلاجات از منازل در استان‌های خوزستان، شیراز، اصفهان، بوشهر و ساری اعتراف كرده‌اند.»