باران مرگبار بلوک‌سیمانی روی خودروها

راننده جوان بر اثر اصابت بلوک به سرش جان‌باخت

باران مرگبار بلوک‌سیمانی روی خودروها

مردی با انگیزه نامعلوم باپرتاب بلوک‌های سیمانی به سمت خودروها در بزرگراه نواب، مرگ زنی جوان و مصدومیت دو مرد را رقم زد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت  7 صبح پنجشنبه نهم دی امسال فردی به پلیس 110 تهران اطلاع داد، مردی با پرت کردن بلوک‌های سیمانی به سمت خودروهای عبوری، وضعیت وحشت‌آوری را در بزرگراه نواب به وجود آورده‌است. ماموران کلانتری نواب به محل حادثه در زیر پل نهم دی تهران اعزام شدند. بررسی‌های اولیه نشان داد در یکی از مسیرهای ترددی آنجا سه خودروی تیبا، پراید و ساندرو تخریب و شیشه‌هایشان  شکسته‌است.  هرخودرو یک راننده داشت که مصدوم شده‌بودند. ماموران سریع از نیروهای امدادی اورژانس برای نجات دو مرد و یک زن که از ناحیه سر و صورت مصدوم شده‌بودند کمک خواستند. زنی جوان که راننده خودروی ساندرو بود بر اثر شدت صدمات، در صحنه حادثه فوت شد. دو مصدوم دیگر نیز راهی بیمارستان شدند. خودروهای آسیب‌دیده با کمک جرثقیل به پارکینگ پلیس منتقل و مسیر بعد از ساعاتی بازگشایی شد. ماموران در بررسی مدارک زن فوت شده، هویت او را شناسایی کردند و معلوم شد معلم است.
بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته مغازه‌های اطراف پل نهم دی و دوربین‌های ترافیکی نشان داد، متهم خود را به فضای سبز میان بلوار رسانده و بلوک‌های سیمانی را که آنجا بود به‌سمت راننده‌های عبوری پرت کرده‌است.
بعد هم با پای پیاده از محل گریخته‌بود.
در تحقیق از خانواده معلم فوت شده نیز مشخص شد، او قصد داشته به دیدن دایی‌اش برود که این حادثه برای او رخ داده‌بود.
در تحقیقات محلی هم معلوم شد، بلوک‌های سیمانی متعلق به شهرداری بوده وکارگران درآنجا مشغول نصب بلوک‌ها در بخشی از بلوار زیر پل بودند، اما آن روز کارگران نیامده‌بودندکه مرد مهاجم توانسته خودرا به آنجا برساند و این حادثه را رقم بزند. ماموران پلیس آگاهی تهران  در این ماجرا با سه فرضیه روبه‌رو هستند. اولین فرضیه این‌که متهم فردی معتاد و کارتن‌خواب باشد چرا که پیش از این هم افرادی کارتن‌خواب در آنجا تردد داشتندکه به خودروهای عبوری سنگ پرتاب کرده و باعث شکسته‌شدن شیشه خودروها شده‌بودند.
فرضیه دوم این‌که متهم دچار اختلال‌های روانی باشد چرا که فقط به سمت یک مسیر ایستاده و به سمت خودروهای یک لاین بلوک‌های سیمانی را پرتاب کرده در صورتی که در محل و در لاین‌های مختلف خودروهای بسیاری در آن زمان در حرکت بودند. سومین فرضیه این است با توجه به روز حادثه که روز نهم دی بود، آن مرد به قصد خرابکاری اقدام به این حمله کرده‌باشد.
پرونده با دستور بازپرس شعبه‌سوم دادسرای جنایی تهران تشکیل شده و هنوز ماموران موفق به دستگیری متهم فراری نشده‌اند.
 با گذشت دو روز از حادثه، هنوز بلوک‌های سیمانی متعلق به شهرداری در محل حادثه بود. به گفته اهالی محل، معتادان کارتن‌خواب در منطقه پرسه می‌زنند و پیش از این هم سابقه داشته که به سمت خودروها سنگ پرتاب کنند. یکی از آنها گفت: چند شب قبل هم به سمت خودروی من سنگ پرت کردند که شیشه خودرویم شکست. شهرداری اگر مصالح در کنار خیابان خالی می‌کند باید مراقب باشد این حوادث تلخ رخ ندهد.