حفظ قرآن برای رهایی از قصاص

پسر جوان مدعی است در خوابگردی پدر و مادرش را كشته است

حفظ قرآن برای رهایی از قصاص


پسر جوان كه پدر و مادرش را در خواب با شلیك گلوله به قتل رسانده بود، پس از هشت سال با حفظ قرآن از قصاص رها شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پروند.ه از صبح روز
۲۶ آذر سال 92 با گزارش دو جنایت آغاز شد. مرد جوانی به مأموران كلانتری۱۰۷ فلسطین خبر داد كه پدر و مادرش به طور مرموزی در خانه‌شان كشته شده‌اند. وقتی مأموران پلیس و بازپرس در محل حاضر شدند، مرد جوان گفت: «لحظاتی قبل با صدای گریه خواهرم از خواب بیدار شدم. خواهرم گفت كه برای پدر و مادرمان اتفاق بدی افتاده است. وقتی خودم را بر بالین آنها رساندم، بوی گاز اتاق‌شان را پر كرده بود و آنها فوت شده بودند. فكر كردم علت فوت، گازگرفتگی است، اما وقتی دقت كردم دیدم كه هر كدام با شلیك یك گلوله به پیشانی‌شان كشته شده‌اند. اول با امدادگران اورژانس تماس گرفتم. آنها خیلی زود خودشان را رساندند و بعد از معاینه گفتند كه علت فوت، شلیك گلوله است نه گازگرفتگی. بعد هم با پلیس تماس گرفتم.»
با حضور تیم جنایی در محل و بعد از انتقال اجساد به پزشكی‌قانونی مأموران متوجه شدند كه فرد غریبه‌ای وارد خانه نشده و قتل از سوی یكی از اعضای خانواده صورت گرفته است.
از آنجا كه پسر كوچك خانواده به نام سپهر هنگام حادثه در خانه حضور نداشت، به عنوان مظنون مورد تحقیق قرار گرفت. پسر جوان بعد از چند جلسه به قتل اقرار كرد. او گفت: «من بیماری خوابگردی دارم و گاهی در خواب كارهایی می‌كنم كه دست خودم نیست. كودك كه بودم در خواب حرف می‌زدم، اما از چهار سال قبل شب‌ها در خواب راه می‌روم و كارهایی می‌كنم كه بعدا به‌یاد می‌آورم. شب حادثه هم خوابگردی كردم. به اتاق‌خواب رفتم، پدر و مادرم خوابیده بودند، اسلحه كمری كه در خانه داشتیم را برداشتم و مسلح كردم. روی آن خفه‌كن نصب كردم و هر دو را با شلیك گلوله كشتم، بعد به پاركینگ رفتم، قبل از این‌كه از ساختمان خارج شوم، ناگهان از خواب بیدار شدم و فهمیدم كه دست به چه كاری زده‌ام.»
پسر جوان اما در تحقیقات بعدی حرف‌هایش را تغییر داد و درباره انگیزه‌اش گفت: «مدت‌ها بود كه پدر و مادرم به خاطر تأمین هزینه زندگی‌مان با سختی روبه‌رو بودند. همیشه حرف تأمین مخارج زندگی بود. من اینها را می‌دیدم و برای تغییر اوضاع نمی‌توانستم كاری كنم. تصمیم گرفتم تا خانواده‌ام را از رنجی كه می‌برند، خلاص كنم. شب حادثه جنون مرا فراگرفته بود. به این فكر می‌كردم كه خانواده‌ام ناراحت‌اند و زجر می‌كشند. در تصمیم خودم قاطع بودم. وقتی همه خواب بودند، بیدار شدم و سلاحی را كه داشتیم، مسلح كردم. پدر و مادرم را در خواب كشتم و بعد شیر گاز را باز كردم تا خواهر و برادرم فوت شوند.»
با تكمیل تحقیقات متهم در شعبه 113 سابق دادگاه كیفری تهران محاكمه شد و در این جلسه مدعی شد به دلیل خوابگردی متوجه ماجرا نبوده و به خاطر ندارد چرا شیر گاز را باز كرده بود.
در این جلسه خوابگردی پسر جوان تایید شد و خواهر و برادرش اعلام كردند، در صورتی كه سپهر حافظ كل قرآن شود، از قصاص او گذشت می‌كنند. پس از هشت سال از این جنایت، پسر جوان شرط اولیای دم را اجرا كرد و توانست رضایت آنها را جلب كند. پرونده پسر جوان به شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران ارسال شده و او به‌زودی از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه كیفری محاكمه می‌شود.