حمله هکری به قلب رسانه‌ای صهیونیست‌ها

اکانت توییتری رسانه‌های صهیونیستی در سالروز شهادت سردار سلیمانی هک شد

حمله هکری به قلب رسانه‌ای صهیونیست‌ها

در حالی که رژیم اشغالگر قدس پس از دو سال از شهادت سردار سلیمانی در ترس و وحشت انتقام سخت خونخواهان سردار دل‌ها به سر می‌برد، اکانت توییتری رسانه‌های صهیونیستی جروزالم پست و معاریو، هک شدند. این دو رسانه مشهور و اصلی رژیم‌صهیونیستی، دارای قوی‌ترین زیرساخت‌های الکترونیکی در فضای مجازی بوده و هک شدن آنها، بار دیگر آسیب پذیری امنیتی ـــ سایبری تل آویو را به اثبات رساند.

 تا حدی به شما نزدیک هستیم
که فکرش را هم نمی‌کنید

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست اعلام کرد اکانت توییتری وبسایت آن هک شده است. این رسانه گفت برای حل این مشکل تلاش می‌کند. اکانت خبرگزاری عبری معاریو نیز هدف حمله هکری قرار گرفته و در ساعات آغازین روز دوشنبه شاهد نمایش تصویری از انفجار تأسیسات هسته‌ای دیمونا و عبارت «ما تا حدی به شما نزدیک هستیم که فکرش را نمی‌کنید» به زبان‌های عبری و انگلیسی، روی صفحه اصلی خود هستند. جروزالم پست با توصیف این حمله هکری به عنوان تهدیدی برای رژیم‌صهیونیستی، نوشت هنوز مبدأ این حملات هکری مشخص نیست. این نخستین بار نیست که جروزالم پست، هدف حمله هکری قرار گرفته است.
دومین حمله جدی به جروزالم پست
این دومین حمله هکری جدی به روزنامه جروزالم پست محسوب می‌شود. در ماه می هکرها، تصویری از سوختن تل آویو را در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین رژیم‌صهیونیستی در حال غرق شدن بود در صفحه اصلی سایت جروزالم پست قرار دادند. البته تعدادی دیگر از وبسایت‌های صهیونیستی در آن روز هدف حمله هکری قرار گرفتند. اخیرا بنت در گفت‌وگو با رئیس شین‌بت، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم‌صهیونیستی، از او خواسته بود تا شبکه‌ای از حساب‌های کاربری جعلی که اعضای لیکود، حزب متبوع بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین رژیم‌صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند، مورد بررسی قرار دهد. با این حال نتیجه این بررسی‌ها هرگز مشخص نشده است.
 خشم ساکنان اراضی اشغالی
 از صهیونیست‌ها

فراتر از آن، افشای اطلاعات کاربری بسیاری از صهیونیست‌ها طی یک‌سال اخیر در جریان حملات هکری، منجر به استیصال و خشم ساکنان اراضی اشغالی از مسؤولان امنیتی شین‌بت و موساد شده است. مقامات ارشد رژیم‌صهیونیستی بارها مدعی شده‌اند ساختار سایبری در تل آویو ،حیفا و دیگر مناطق اشغالی به گونه‌ای ترسیم شده که ضریب آسیب پذیری آنها در حد صفر است. با این حال آنچه طی سال‌ها و به‌خصوص ماه‌های اخیر رخ داده ، این ادعا را به چالش کشیده است.
 پرونده‌هایی که مختومه نمی‌شود
در این میان، سؤال اصلی ساکنان اراضی اشغالی این است که اساسا چرا زیرساخت‌های سایبری در این مناطق تا این اندازه آسیب پذیر بوده و مقامات تل‌آویو کمترین اقدامی در کنترل اوضاع و بهبود حفاظت امنیتی از اطلاعات کاربران صورت نمی‌دهند.  یکی از تازه‌ترین شوک‌هایی که به صهیونیست‌ها و جامعه امنیتی رژیم‌صهیونیستی وارد شده، مربوط به حمله سایبری گسترده‌ای است که اطلاعات میلیون‌ها صهیونیست را هک کرده و در اختیار منابع ناشناس قرار داده است. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت، سه شنبه شب خبر داد گروهی از هکرها توانسته‌اند به اطلاعات چند میلیون اسرائیلی دسترسی پیدا کنند. بر این اساس، گروه یادشده که خود را Sangkancil نامیده، توانسته با نفوذ به وبگاه مقامات محلی اطلاعات هفت میلیون صهیونیست را هک کند. در آن زمان، مقامات رژیم اشغالگر قدس مدعی شدند این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و نتایج این تحقیق و بررسی اطلاع رسانی می‌شود. اکنون با گذشت ماه‌ها نه‌تنها این اطلاع رسانی صورت نگرفته است، بلکه در مقابل شاهد تشدید حملات سایبری و گسترش دامنه آنها هستیم.
 حمله هکری  به صنایع دفاعی اسرائیل
یدیعوت آحارانوت، اوایل سال2021  از حمله سایبری به چند شرکت در فلسطین اشغالی خبر داد و حتی بر اساس این گزارش، یکی از شرکت‌هایی که هدف حمله قرار گرفته، شرکتی وابسته به صنایع دفاعی رژیم‌صهیونیستی بوده است. پیش از این اقدام نیز منابع خبری از حمله سایبری به وزارتخانه‌های آمریکا و همچنین شرکت‌های صهیونیستی خبر داده بودند که در جریان آن، دانشگاه صهیونیستی بن‌گوریون هدف حمله قرار گرفت. با این حال مقامات رژیم‌صهیونیستی اطلاعات مربوط به این حملات را  هنوز به دست نیاورده یا از اعلام اطلاعات مربوط به آن هراس دارند. به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور، یکی از مصادیق بحران داخلی در اراضی اشغالی، تشدید حملات سایبری و هکری ‌باشد. حملاتی که می‌تواند زیرساخت‌های این رژیم را فلج کرده و مناسبات اجتماعی، امنیتی و سیاسی را در تل آویو مختل سازد. بر همگان مسجل است که ساختارهای امنیتی و مجازی رژیم‌صهیونیستی نیز از آمادگی لازم در مواجهه با این مسأله برخوردار نیستند.





 مصادیق آسیب پذیری صهیونیست‌ها زیاد است
 فادی اسماعیل بودیه، سردبیر نشریه لبنانی المرایا در گفت‌وگو با جام جام ضمن اشاره به حملات هکرها به روزنامه‌های جروزالم پست و معاریو می‌گوید: امروز شاهدیم در دومین سالروز شهادت سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و یاران این دو شهید بزرگوار، دو رسانه اصلی رژیم‌صهیونیستی هک شدند. آنچه دراین میان قابل اهمیت است، مربوط به افزایش ابعاد آسیب پذیری تل‌آویو است. رژیم اشغالگر قدس امروز نه‌تنها از بعد نظامی بلکه درحوزه امنیت سایبری نیز به‌شدت آسیب‌پذیر نشان می‌دهد. این مسأله نشان می‌دهد تل آویو در آینده صرفا از بعد نظامی از سوی جبهه مقاومت به چالش کشیده نخواهد شد و ترکیبی از انواع روش‌ها در قبال این رژیم نامشروع را شاهد خواهیم بود.
این روزنامه نگار لبنانی می‌افزاید: مقامات امنیتی رژیم‌صهیونیستی در قبال حملات سایبری گسترده به مراکز نظامی، امنیتی و رسانه‌ای این رژیم طی ماه‌های گذشته و اخیر سکوت کرده‌اند. این سکوت نشان می‌دهد آنها خود نیز برآوردی از شدت و دامنه حملات ندارند یا شاید بهتر است در این خصوص سخنی به میان نیاورند. آنچه مسلم است این‌که تل آویو هیچ‌گاه در طول دوران اشغالگری خود در فلسطین تا این اندازه آسیب‌پذیر و دچار بحران‌های عدیده نبوده است.