تلنگر

تلنگر

انتقام دختر جوان از سارق فراری
دختر جوان وقتی فهمید دوستش با پول‌های سرقتی به ترکیه رفته تا با دختر دیگری ازدواج کند، او را لو داد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل مهر سال گذشته تاجر سالخورده‌ای به پلیس آگاهی تهران رفت و با طرح شکایتی عنوان کرد؛ وقتی با خانواده‌اش از سفر به خانه ویلایی‌شان در شمال پایتخت بازگشت متوجه سرقت اموالش از جمله طلا، دلار، جواهر و اموال قیمتی به ارزش سه میلیارد تومان شده‌است.  ماموران برای کشف سرنخ‌هایی از سرقت راهی خانه مرد تاجر شده و با بررسی دوربین‌های مداربسته، تصویرسارق را به دست آورده که با سرقت اموال، آنها را داخل کوله‌پشتی ریخته و فرار
کرده بود. بعد از گذشت شش ماه از سرقت، اوایل فروردین امسال دختری جوان نزد بازپرس کشیک دادسرای ناحیه 34 تهران رفت و اعلام کرد، سارق خانه مرد تاجر را می‌شناسد. او در تحقیقات گفت: هشت ماه قبل در جشن تولد دوستم با پسری به نام بهروز آشنا شدم. به هم علاقه‌مند شدیم و تصمیم به ازدواج گرفتیم. یک شب در جشن تولدی با پیرمرد تاجر آشنا شدیم. او از من خواست با پیرمرد طرح دوستی بریزم و کلید خانه‌اش را به دست بیاورم تا از آنجا سرقت کند. من هم طبق خواسته‌اش عمل کردم. بعد از سرقت، اموال دزدی را فروخت و به ترکیه رفت و آنجا با دختری ازدواج کرد. وضعیت روحی‌ام به هم ریخت و دو ماه تحت درمان بودم. چند روز قبل متوجه شدم بهروز به خانه پدرش آمده و آنجاست.  با این اطلاعات، دو روز پیش جوان سارق در خانه پدری‌اش بازداشت شد و گفت: دو سال قبل در اینستاگرام با دختری آشنا شده و قصد ازدواج داشتیم اما او به ترکیه رفت. قرار شد پول‌هایم را جمع کنم و نزدش بروم. در مهمانی‌های شبانه با شیوا آشنا شدم. با کمک او نقشه سرقت از خانه پیرمرد تاجر را اجرا کردم. بعد هم به ترکیه رفتم و با دختر مورد علاقه‌ام ازدواج کردم.
انهدام باند کلاهبرداری اینترنتی
اعضای یک باند کلاهبرداری اینترنتی از حساب مردم، یک میلیارد تومان برداشت غیر‌قانونی کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران در این‌باره گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتای پایتخت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب‌شان بعد از دریافت پیامک جعلی سامانه ثنا و ابلاغ قضایی‌، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. در این ترفند با عنوان سامانه «ثنا»، عده‌ای از مجرمان سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ، کاربران را ترغیب به ورود به سامانه جعلی و مشاهده ابلاغیه خود در برابر واریز وجوه اندک می‌کنند. کارشناسان پلیس فتای پایتخت بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز کرده و با تلاش شبانه‌روزی و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند رد مجرمان را بزنند و هویت سه عضو باند را شناسایی کنند.
همچنین مشخص شد اعضای این باند با درج آگهی‌های جعلی استخدام در حوزه رمز‌ارز و دریافت مدارک هویتی شهروندان و حساب‌های کاربری آنها در صرافی‌های اینترنتی‌، اقدام به سوء‌استفاده از این مدارک می‌کردند. متهمان در یکی از مناطق جنوبی تهران در مخفیگاه خود دستگیر و همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد. متهمان در تحقیقات به دستبرد به حساب بیش از 60 نفر و برداشت یک میلیارد تومان اعتراف کردند.
7 کشته در تصادف آتشین
تصادف و آتش گرفتن خودروی پراید و پژو۴۰۵ در محور کهورستان بندر خمیر به لارستان منجر به مرگ هفت نفر شد.
دکتر حسین قاسمی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان به ایرنا گفت: ساعت 6 و 30 دقیقه صبح چهارشنبه - دیروز - گزارش یک فقره تصادف و آتش گرفتن دو خودروی پراید و پژو ۴۰۵، در محور کهورستان بندر خمیر به لارستان به اورژانس اطلاع داده شد. نیروهای امدادی به محل رفتند و معلوم شد خودروها آتش گرفته‌اند و دو سرنشین خودرو پژو ۴۰۵ و پنج سرنشین پراید فوت شدند. شدت سوختگی به‌قدری بوده که هویت اجساد قابل شناسایی نبود.