نجات مرد دلارفروش از چوبه‌دار به حرمت ماه رمضان

نجات مرد دلارفروش از چوبه‌دار به حرمت ماه رمضان

مرد دلار فروش که برای گرفتن طلب 428‌میلیونی‌اش، دایی مرد بدهکار را کشته بود به حرمت ماه رمضان بخشیده شد و از قصاص نجات پیدا کرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، فرشید 46ساله 28اسفند96 پس از آن‌که نتوانست طلب 428میلیون تومانی خود را از مردی که با او معامله دلاری داشت بگیرد‌، دایی او را کشت و دو ماه بعد در ساختمان نیمه‌کاره‌ای در محله ولنجک شناسایی و بازداشت شد. او در بازجویی‌ها گفت: مدتی بود با مرد جوانی در زمینه خرید و فروش دلار همکاری داشتم. طلاهای همسرم و گوسفندانم را فروختم و 428میلیون تومان به او دادم تا دلار بخرد اما بعد از آن ناپدید شد. از این مرد به اتهام کلاهبرداری شکایت کردم. چند روز قبل از جنایت، سلاح خریده و به خانه مرد بدهکار رفتم اما آنجا نبود و خانواده‌اش را تهدید کردم. ظهر روز بعد به‌طور اتفاقی دایی‌اش را در چهاراه گلوبندک دیدم. تصور کردم مخفیگاه خواهرزاده‌اش را می‌داند. دنبالش رفتم و چون اعصاب و روانم به‌هم ریخته بود، دو گلوله به او شلیک کرده و وی را بی‌گناه کشتم.
قاتل پس از محاکمه در دادگاه کیفری‌، حکم قصاص گرفت که این حکم در شعبه‌32 دیوان‌عالی کشور تائید شد.
امین کرمانی‌نژاد‌، قاضی شعبه‌چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران در‌این‌باره به جام‌جم گفت: در این چهارسال باتوجه به ابراز ندامت مرد اعدامی و به‌خاطر فرزندانش با خانواده مقتول حرف زدیم و حدود 9جلسه صلح‌وسازش برای جلب‌رضایت برگزار کردیم اما آنها خواستار قصاص بودند و چون حکم تائید شده و مرد زندانی در آستانه اجرای حکم قصاص قرار داشت، آخرین جلسه صلح‌وسازش را برقرار کردیم و تلاش‌ها  نتیجه داد و اولیای‌دم مقتول‌، مرد اعدامی را در ماه رمضان به شرط پرداخت دیه بخشیدند.