اعدا روز

اعدا روز

11 برابر: بسیاری هنوز معتقدند تمرکزگرایی، آفت مدیریت در ایران است. نشانه مهم و پیش‌روی ما، وضعیت گردوغبارها در ایران است. مدت‌هاست که ریزگردها امان استان‌های جنوبی را بریده اما وقتی این موضوع رسانه‌ای شد که تهران را غبار گرفت. حالا هم براساس اطلاعیه حفاظت محیط‌زیست خوزستان، گردوخاک ناگهانی در ۱۰ شهرستان استان به بالاتر از حد مجاز رسید. آن‌طور که گفته شده ،گردوخاک در آبادان و خرمشهر به ۱۱برابر حد مجاز رسیده است. 

24 درصد:  موضوع تعرفه‌های پزشکی همچنان داغ است. پس از پیشنهاد سازمان نظام‌پزشکی حالا وزارت بهداشت می‌گوید: تعرفه‌های پزشکی طبق قانون شورای‌عالی بیمه تعیین و به برنامه و بودجه داده می‌شود و بعد از برنامه و بودجه در هیات‌دولت تصویب می‌شود. حالا تعرفه‌های پزشکی در هیات‌وزیران به تصویب رسیده و آن‌طور که وزیر گفته، میانگین تعرفه در بخش دولتی 5/9 و در بخش خصوصی ٢۴درصد افزایش پیدا کرد و این میزان افزایش در هیات‌دولت به تصویب رسید. 

209 میلیون مشترک: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور در فصلنامه آماری، به انتشار جزئیاتی از شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سه‌ماه چهارم ۱۴۰۰ پرداخته که براساس آن تعداد اشتراک‌های تلفن ثابت اکنون به ۳۸میلیون و ۸۳۸هزار و ۹۳۷ خط منصوبه رسیده و جمع خطوط واگذارشده همراه در کشور هم‌اکنون به حدود ۲۰۹میلیون مشترک رسیده که از این تعداد حدود ۱۴۰میلیون خط فعال است.