دکتر کلابز متخصص وفادارسازی مشتریان

شرکت خلاق و نوآور «پیشتازان هوشمند آفتاب تابان» توانسته است وارد عرصه باشگاه‌داری در اروپا شود

دکتر کلابز متخصص وفادارسازی مشتریان

تصور کنید برای خرید کفش به شعبه یکی از تولیدکنندگان معروف و معتبر مراجعه کرده‌اید و بعد از پوشیدن انواع کفش‌ها در طرح و اندازه‌های مختلف، سرانجام محصول مورد علاقه‌تان را انتخاب می‌کنید. 

شاید در آن لحظه فکر کنید کار تمام شده است، اما درست بعد از آن که فروشنده شماره همراه شما را می‌پرسد و در سیستم وارد می‌کند، زمانی است که عضو باشگاه مشتریان آن برند می‌شوید و به مرور با سیل پیامک‌های تبلیغاتی مواجه خواهید شد. در واقع هدف اصلی از ارسال این گونه پیامک‌ها، اطلاع‌رسانی از جشنواره‌ها، حراج‌ها و تخفیف‌های ویژه‌ای است که برای اعضای باشگاه مشتریان تدارک دیده می‌شود تا آنها را به خرید مجدد ترغیب نمایند؛ اما در اکثر موارد اتفاقی که رخ می‌دهد کاملاً برعکس است و این پیامک‌ها کار را به جایی می‌رسانند که با خودتان می‌گویید دیگر هرگز از محصولات آن برند خاص استفاده نخواهید کرد! «دکتر کلابز» نام پلتفرمی است که در حوزه ارائه خدمات مشاوره‌ای و بازاریابی به کسب‌وکارهای مختلف فعالیت می‌کند و با پیاده‌سازی الگوریتم‌هایی که منجر به شناخت دقیق‌تر از نیازهای مصرف‌کننده می‌شوند، توانسته است علاوه بر افزایش نرخ تبدیل مشتریان معمولی به وفادار،  اطلاع رسانی هدفمند با توجه به ذائقه مشتریان را در کسب و کار فراهم نماید.

محمود رویت‌پور، مدیرعامل شرکت «پیشتازان هوشمند آفتاب تابان»، طی شش سال فعالیت در زمینه بازاریابی دیجیتال موفق شده است گستره فعالیتش را از خدمات‌رسانی به فروشگاه‌های آنلاین فراتر ببرد و هم‌اکنون فروشگاه‌های آفلاین و حتی کسب‌وکارهایی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند را نیز به جمع مشتریان دکتر کلابز اضافه کند. او داستان تولد دکتر کلابز را این گونه تعریف می‌کند: «یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که در اکثر پروژه‌های مشاوره‌ای ما به چشم می‌خورد، نبودن ابزاری مناسب برای بررسی وضعیت مشتریان و همچنین تبدیل مشتریان معمولی به مشتریان وفادار یا به اصطلاح «وفادارسازی» آنها بود. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم سرویسی را طراحی کرده و در اختیار پروژه‌های تحت مشاوره خودمان قرار دهیم تا به وسیله آن بتوانیم نتایج ارائه خدماتی مانند بازاریابی، فروش، کمپین‌های تبلیغاتی و... را پایش نماییم؛ اما بازخوردهای این سرویس به اندازه‌ای موفقیت‌آمیز بود که پس از مدتی اقدام به تجاری‌سازی آن کردیم و به این ترتیب بود که دکتر کلابز متولد شد.»

رویت‌پور در خصوص جایگاه کنونی دکتر کلابز به جام‌جم می‌گوید: «در حال حاضر حدوداً هزار کسب‌وکار مختلف از خدمات باشگاه مشتریان ما استفاده می‌کنند و همچنین نزدیک به یک میلیون کاربر نیز در باشگاه‌های مشتریان ما عضویت دارند.»

مزایای رقابتی «دکتر کلابز»

مؤسس دکتر کلابز در رابطه با ویژگی‌های خاصی که این پلتفرم را متمایز کرده و آن را نسبت به رقبایش در جایگاه بهتری قرار داده است می‌گوید: «یکی از اصلی‌ترین خصوصیات دکتر کلابز سادگی و کاربرپسند بودن آن است. ما تلاش کرده‌ایم مفاهیم پیچیده‌ای که در دنیای بازاریابی، فروش و وفادارسازی مشتریان وجود دارند را به زبانی بسیار ساده در اختیار کسب‌وکارها قرار دهیم تا به راحتی بتوانند از آن استفاده نمایند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «شرکت پیشتازان هوشمند آفتاب تابان ذاتاً یک شرکت نرم‌افزاری نیست و به طور تخصصی در زمینه مشاوره کسب‌وکارها فعالیت می‌کند؛ این نکته باعث می‌شود مشتریان ما صرفاً به دید یک بسته نرم‌افزاری به دکتر کلابز نگاه نکنند.» مجموعه آفتاب تابان تلاش می‌کند بعد از ارائه سرویس، راه‌کارهای ویژه‌ای در خصوص طراحی استراتژی‌های وفادارسازی، خدمات باشگاه‌داری، پشتیبانی و خدمات پس از فروش و... در اختیار مشتریانش قرار دهد و آنها را در مسیر دستیابی به موفقیت تجاری همراهی کند.»

رویت‌پور تصریح می‌کند: «یکی دیگر از مزیت‌های دکتر کلابز مربوط به مقرون‌به‌صرفه بودن آن می‌شود. در بسیاری از پلتفرم‌های مشابه، کاربر پس از خرید سرویس ممکن است به امکانات جانبی و خدمات خاصی نیاز پیدا کند که مجبور می‌شود برای تمام این موارد هزینه‌های جداگانه‌ای بپردازد. همچنین از سوی دیگر، در بسیاری از موارد به دلیل مدل فروش ماژولار، بخش‌های مختلف یک نرم‌افزار در قالب بسته‌های گوناگونی به مشتری فروخته می‌شوند؛ اما با توجه به رویکرد ویژه‌ای که دکتر کلابز در این گونه موارد دارد، تمام سرویس‌ها با امکانات یکسان در اختیار کسب‌وکارهای مختلف قرار داده می‌شوند و تفاوت در قیمت‌ها  تنها از تفاوت در حجم و گستردگی کسب‌وکارها ناشی می‌شود.»

دورنمای «دکتر کلابز»

مدیرعامل شرکت آفتاب تابان در گفت‌وگو با جام‌جم، ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص تبدیل دکتر کلابز به برند برتر در زمینه وفادارسازی مشتریان، خاطرنشان می‌کند: «امروزه در کشورهایی که پیشتاز عرصه وفادارسازی هستند، از مدل‌های تجاری خاصی استفاده می‌شود که ما نیز به سمت بهره‌گیری از همین الگوها قدم برمی‌داریم و امیدواریم به زودی از سوی دکتر کلابز شاهد ایجاد تحولی در حوزه وفادارسازی مشتریان و همچنین خدمات وابسته به آن باشیم.»
شاید داستان پا گرفتن یک استارت‌آپ از یکی از شهرستان‌های کشور و رشد چشم‌گیر آن در فضای پرفشار اقتصادی ناشی از تحریم‌های ناجوانمرده‌ای که غربی‌ها علیه کشورمان ایجاد کرده‌اند، تا جایی که توانسته است پروژه‌هایی را در خارج از مرزهای کشور به سرانجام برساند نیز بسیار جالب باشد. رویت‌پور در این خصوص اظهار می‌کند: «در زیست‌بوم استارت‌آپی کشور اکثر شرکت‌ها فقط بر روی قابلیت‌های فنی نرم‌افزارهای خود متمرکز شده‌اند و متأسفانه از بخش ارتباطی کسب‌وکارشان غافل هستند؛ این در حالی است که ایجاد شبکه‌های ارتباطی گسترده و همچنین حفظ و تقویت این پیوندها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ما با تکیه بر همین شبکه ارتباطی قدرتمند توانسته‌ایم به راحتی وارد بازارهای بین‌المللی شویم و طی دو ماه گذشته دو پروژه برون‌مرزی در زمینه باشگاه مشتریان را در شهرهای چِلتِنهام انگلستان و مسقط عمان پیاده‌سازی کرده‌ایم. در ادامه این مسیر نیز بر اساس تجربه‌های بین‌المللی به دست آمده، کشورهای همسایه را به عنوان اهداف آتی دکتر کلابز در نظر گرفته‌ایم و برای تسلط بر بازار منطقه تلاش می‌کنیم.»

وی در انتهای صحبت‌هایش ضمن اشاره به فشارهای مختلفی که از سوی سازمان‌ها و نهادهای دولتی بر روی شرکت‌های استارت‌آپی وارد می‌شود، آن را یکی از عمده‌ترین مشکلات و چالش‌ها در مسیر پیشرفت این نوع از کسب‌وکارها می‌داند و اظهار امیدواری می‌کند که با مساعدت بیشتر تمامی ارکان حاضر در فضای کار و اشتغال کشور، شاهد رونق روزافزون بازار و همچنین گردش سریع‌تر و روان‌تر چرخ‌های صنعت کشورمان باشیم.

راه‌های ارتباط با این شرکت فناور

وبسایت: drclubs.ir
ایمیل: ceo@drclubs.ir
اینستاگرام: drclubs
تلفن: 09120130161 - 0133330161
آدرس:  رشت، خیابان انقلاب کوچه گنجه ایی ساختمان کسری طبقه سوم واحد9