طرح ویژه برای حمایت  از کتاب‌های دفاع‌مقدس

از نمایشگاه

طرح ویژه برای حمایت از کتاب‌های دفاع‌مقدس

طرح شمس، یکی از طرح‌هایی است که با هدف حمایت از ناشران فعال در حوزه دفاع‌مقدس تعریف شده است. دیروز در نشستی که در سرای اهل‌قلم شبستان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، رحیم مخدومی، رئیس و امیرشهریار امینیان، مدیرعامل مجمع ناشران دفاع‌مقدس درباره این طرح توضیح دادند. 
امینیان با بیان این‌که طرح به‌گونه‌ای است که توزیع کتاب‌های حوزه دفاع‌مقدس را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، گفت: برآورد می‌شود برای 30درصد از ناشران عضو مجمع، تاثیرگذار باشد. در این طرح، آثار به‌طور مستقیم از خود ناشران تهیه می‌شوند، البته برای تهیه آثار، یک روند کارشناسی مدنظر است تا آثار ارسالی به این کتابخانه‌ها با کیفیت بوده و جذابیت‌های اجتماعی هم داشته باشند.  در بخش دیگری از این نشست، مخدومی در خصوص حمایت‌های این مجمع از ناشران تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ در دولت‌ها، چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا، مظلوم است و ما ناشران باید به آقایان یادآور شویم، مسیر تعالی و رشد فرهنگ کدام است. مخدومی، ضمن بیان این نکته که فهماندن این موضوع به متولیان سخت است، گفت: تلاش ما این است که باری از دوش مردم برداریم.
مخدومی افزود: ما یک رویه حمایتی از ناشران داریم که در طرح‌های مختلف، چگونگی حمایت‌مان را از ناشران مختلف تعریف کرده‌ایم؛ سندی که به‌زودی توسط مجمع منتشر می‌شود. ضمن این‌که مجمع، دارای شوراهای مختلفی چون شورای طرح و برنامه، مشورتی و سیاستگذاری است که با کمک آنها می‌توان خدماتی را که ارائه می‌شود، ارزیابی کرد. ملاک این توسعه متوازن نیز براساس نیازها و ضرورت‌های سه گروه بررسی می‌شود: مخاطبان، ناشر و سطح خدمات و تسهیلات مورد نیاز.