کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

 5 دلیل قضایی برای رازگشایی از قتل 
بازپرس جنایی با پنج دلیل قضایی، دستور دستگیری مرد جوانی را به اتهام آزار و اذیت و قتل دختربچه پنج‌ساله صادر کرد. مادر این دختربچه، مدعی است شوهرش مرتکب قتل شده اما پدر کودک، مرد مورد علاقه همسر سابقش را به‌عنوان قاتل معرفی کرده‌است.
 به گزارش خبرنگار جام‌جم، صبح نهم اردیبهشت امسال دختری پنج‌ساله که در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده‌بود با وجود تلاش پزشکان فوت کرد. بررسی وضعیت او نشان داد بعد از آزار و اذیت به‌شدت مصدوم شده و آثار سوختگی و جراحات نیز روی بدن و دستان و پاهایش وجود داشته است. از مادر کودک تحقیق کردند که  وی مدعی بود بچه نزد شوهرش بوده که از هم جدا شده‌اند. پدرش، او را برده و بعد که بدحال شده مقابل خانه‌اش رها کرده‌‌است. از پدر کودک شکایت داشت که این مرد در تحقیقات قضایی گفت: کودک نزد مادرش بوده که با مردی رابطه عاشقانه داشته و نمی‌دانم چرا این بلا سر فرزندم آمده است. 
 در جریان تحقیقات، بازپرس جنایی با پی بردن به چند دلیل قضایی، دستور دستگیری مرد مورد علاقه مادر کودک را صادر کرد. مرگ کودک بر اثر ضربه به سرش، وجود آثار آزار و اذیت روی بدن کودک و نداشتن مدرکی که نشان دهد کودک نزد پدرش بوده از جمله دلایل بازپرس برای بازداشت مرد جوان بوده است. 
محمد وهابی، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: با توجه به این چند دلیل قضایی، احتمال این که مرد غریبه دختر خردسال را مورد آزار و اذیت قرار داده و بعد به قتل رسانده باشد، بیشتر است. او تحت تعقیب قضایی ــ پلیسی قرار گرفت. 

بازداشت  زورگیران خشن شهرک وایین
عوامل زورگیری از یک زن در شهریار که تحت تعقیب بودند، بازداشت شدند. 
چند روز پیش در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر زورگیری از یک خانم در شهرک وایین شهرستان شهریارکه  نشان می‌داد زورگیران در روز روشن یک زن جوان را تهدید و پس از سرقت یک جفت گوشواره از وی متواری می‌شوند. بعداز وقوع این حادثه ماموران تحقیقات برای یافتن سارقان فراری را آغاز کردند تا این‌که بعد از یک هفته‌، متهمان تحت تعقیب بازداشت شدند. 
حمید عسکری‌پور، دادستان شهریار در غرب استان تهران‌ گفت: پیرو انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر سرقت به عنف از یک خانم در شهرک وایین شهریار، پس از صدور دستور قضایی، متهمان شناسایی و بازداشت شدند. پرونده در مرحله تکمیل تحقیقات مقدماتی است تا مشخص شود آنها مرتکب جرایم دیگری هم شده‌اند یا نه‌. باپایان تحقیقات، در این باره اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

مسمومیت 23 نفر با قارچ 
23 نفر در کرمانشاه پس از مصرف قارچ مسموم راهی بیمارستان شدند. 
اکبر آزادی، مسؤول روابط عمومی اورژانس کرمانشاه به ایسنا گفت‌: با آغاز فصل بهار و بارش‌های اخیر و استفاده مردم از قارچ‌های خودرو، تاکنون ۲۳ نفر به علت مسمومیت با قارچ‌های سمی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که ده نفر بستری و بقیه پس از اقدامات درمانی اولیه مرخص شدند. 

سقوط مرگبار ازآبشار 
پسر۱۵ ساله در چشمه محمد رسول‌ا... اقلید با سقوط از آبشار دچار حادثه شد و فوت کرد‌. 
 به گزارش فارس‌، با اعلام سقوط نوجوانی از ارتفاع در تفرجگاه محمد رسول‌ا...اقلید استان فارس ‌به مرکز اورژانس ‌تحقیقات دراین‌باره آغاز شد‌. 
در تحقیقات اولیه و بنا به اظهار نظر حاضران در محل، مشخص شد نوجوان ۱۵ ساله از ارتفاع نزدیک آبشار تفرجگاه به پایین سقوط کرده که به علت وارد شدن ضربه شدید به سر، فوت کرده است. بی‌احتیاطی این نوجوان عامل سقوط و مرگ وی اعلام شد.