از کی بپرسم؟

اجرای ماندگار

از کی بپرسم؟

همین جمله کوتاه «از کی بپرسم؟» بسیاری از مخاطبان قدیمی تلویزیون را یاد زنده‌یاد منوچهر نوذری و اجرایش در «مسابقه‌هفته» می‌اندازد. مسابقه‌ای ساده برای سنجش اطلاعات عمومی در دهه 70، زمانی که هنوز خبری از ساختارهای پیچیده برنامه‌سازی نبود و خیلی راحت‌ می‌شد مخاطبان را با یک برنامه همراه کرد، حسابی در دل بینندگان جاز باز کرده بود و آنها را برای محک‌زدن دانش خود پای این برنامه می‌نشاند. 
مسابقه‌هفته و اجرای رک و راست نوذری در خاطره جمعی بسیاری نفوذ کرده است و به‌دلیل این اقبال در همان سال‌ها هم دستمایه کمدی قرار گرفت و به یک بخش در مجموعه‌ای از مهران مدیری هم راه پیدا کرد. البته این آیتم همان‌قدر که طرفدارن زیادی داشت، منتقدانی را هم متوجه خود کرد که آن را نوعی به‌سخره‌گرفتن این برنامه می‌دانستند. سال‌هاست از پخش این مسابقه می‌گذرد و همچنان مهم‌ترین وجه تمایز مسابقه‌هفته حضور مجری بادانش و دارای سبکی خاص بود که گاه جدیتش در برخورد با شرکت‌کنندگان مخاطبان را غافلگیر می‌کرد و گاهی لحن طنازانه‌اش. 
این مسابقه هنوز هم برای بسیاری خاطره‌انگیز است و به‌همین‌دلیل تماشای یکی از قسمت‌های جالب آن می‌تواند برای شما که تماشاگر آن بودید یا جزو بچه‌های امروز هستید و برای نخستین‌بار آن را می‌بینید، جذاب باشد.

نوشین مجلسی - گروه رسانه