آزاد شدن ۸۶ مادر در بند با همکاری رادیو‌معارف و آستان قدس رضوی

آزاد شدن ۸۶ مادر در بند با همکاری رادیو‌معارف و آستان قدس رضوی

رسانه ملی جدای از رسالت خود که برنامه‌سازی و اطلاع‌رسانی درست به مخاطبان را به‌عهده دارد در برخی مواقع می‌تواند از این بستر استفاده کرده  و خیر در سطح جامعه و میان مردم بانی خیر شود. این‌که بتوان در رسانه ملی شرایطی را فراهم کرد تا خانواده‌ای در کنار یکدیگر زندگی کنند، می‌تواند برای برنامه‌سازانی که در برنامه‌های معارفی و دینی این سازمان فعالیت دارند به یک هدف تبدیل شود. برنامه «باران مهربانی» که این روزها به‌عنوان برترین برنامه در معاونت صدا انتخاب شده است پای در این راه نهاده و توانسته مادرانی را به آغوش گرم خانواده بازگرداند. برنامه باران مهربانی که در ارزیابی داوران، برترین برنامه معاونت صدا در حوزه مواسات و همدلی انتخاب شد، با هدف ترویج سنت حسنه مواسات و همدلی با همکاری آستان قدس رضوی طراحی و از رادیو‌معارف پخش شد. 
محمدجواد محمدی، تهیه‌کننده برنامه باران مهربانی درباره انجام این کار خیر در این برنامه گفت: رادیو‌معارف با اعزام و استقرار تیم برنامه‌ساز به مشهد مقدس، فعالیت خود را برای اجرای برنامه‌ای زنده و شبانگاهی همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان آغاز کرد.  برنامه باران مهربانی ۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ساعت 21 و 30 دقیقه پخش شد و از روز نخست، پویشی به منظور آزادسازی مادران معسر جرایم غیرعمد مالی از زندان، با همکاری آستان قدس و از طریق کد دستوری #۸* شکل گرفت که تا روز دهم ماه رمضان ادامه یافت و به حول و قوه‌الهی همه مادران معسری که بدهی آنان کمتر از یک‌صدمیلیون تومان بود از طریق کمک‌های مردمی، آزاد شدند. 
در این حرکت خداپسندانه و پیرو گزارشی که مدیر مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی ارائه کردند تا پایان ماه مبارک رمضان با هزینه‌کرد کمک‌های مردمی از سوی آستان قدس رضوی، تعداد ۸۶ مادر معسر زندانی در ۲۱ استان و ۳۹شهرستان آزاد شدند.