کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

درآمد 5 میلیاردیرمالان مجازی 
متهمانی که با رمالی در فضای مجازی در مدت ۲ سال، پنج میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، بازداشت شدند. 
به گزارش جام‌جم، سرهنگ مصطفی نوروزی، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتای انتظامی کشور گفت‌:‌پرونده‌ها و گزارش‌های متعددی به یکی از واحدهای پلیس فتا ارسال شد مبنی براین‌که ‌افرادی تحت پوشش‌ رمالی در اینستاگرام‌ مردم را فریب داده ‌و از آنها کلاهبرداری می‌کنند.
در جریان تحقیقات معلوم شد متهمان با بارگذاری پست‌ها و مطالبی با مضمون فالگیری، فروش مهره مار و ... اقدام به فریب مردم کرده و برای جلب اعتماد کاربران‌، صفحات مجرمانه خود را در صفحه اینستاگرامی افراد پرمخاطب و سلبریتی‌های ساکن خارج از کشور پر می‌کردند. ‌دو نفر از متهمان بازداشت و به کلاهبرداری پنج میلیارد تومانی به شیوه ‌مشابه ‌در مدت دو سال اعتراف کردند‌.
تحقیقات از متهمان درباره جرایم احتمالی دیگر آنها در پلیس فتا ادامه دارد.  

بازداشت قاچاقچی بزرگ مواد‌مخدر 
قاچاقچی بزرگ مواد‌مخدر در زاهدان ‌که محموله‌های بزرگ منتقل می‌کرد‌، ‌بازداشت شد. 
سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان به سایت پلیس گفت‌: ‌ماموران مبارزه با مواد مخدر استان در عملیاتی ضربتی یکی از قاچاقچیان بزرگ موادمخدر کشور و سرشبکه اصلی انتقال مواد افیونی به استان‌های شمال و شمال شرقی کشور را در زاهدان بازداشت کردند.
 این قاچاقچی طی چند سال اخیر با اجیر کردن افراد شرور و مسلح به صورت کاروانی و از طریق مناطق صعب‌العبور دشت «سمسور» و کویر «لوت» به قاچاق و انتقال محموله‌های بزرگ مواد مخدر به استان‌های خراسان جنوبی‌، سمنان و دیگر استان‌های شمالی کشور اقدام می‌کرد. باندهای تحت هدایت این قاچاقچی تاکنون چند مورد درگیری مسلحانه با ماموران انتظامی در منطقه شرق و جنوب شرق کشور داشته‌اند که این درگیری‌ها منجر به کشف چند تن مواد مخدر شده است.

2 قاتل خطرناک را شناسایی کنید
پلیس آگاهی تهران برای دستگیری دو قاتل خونسرد از شهروندان درخواست کمک کرد. 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، این دو قاتل ساعت 17 و 10 دقیقه عصر یکشنبه 9 اسفند 1394 در حالی که مسلح به کلت کمری بودند با توقف در برابر طلافروشی ساسان در ستارخان و تقاطع حبیب‌اللهی در حالی‌که مرد 45‌ساله‌ای به‌نام محمد محبی در برابر مغازه‌اش ایستاده و پسرش در داخل طلافروشی بود با شلیک گلوله‌ای به سینه‌اش وی را به قتل رسانده سپس داخل مغازه شدند. دزدان که کلاه کاسکت داشتند و چهره‌شان مشخص نبود با تهدید پسر جواهرفروش، مقدار زیادی طلا و جواهرات را به سرقت برده و با خارج شدن از مغازه و تهدید مردم سوار بر موتورشان گریختند.
در ادامه تحقیقات مشخص شد، دو قاتل خطرناک از سال 79 تا سال 94 چند سرقت مسلحانه از طلافروشی‌ها داشته‌اند. پس از آخرین جنایت دوقاتل خطرناک تحقیقات گسترده برای دستگیری آنها آغاز اما  با گذشت شش سال از این جنایت و در حالی که هویت آنها مشخص نبود، پلیس آگاهی تهران و براساس دستور قضایی عکس دو قاتل را منتشر کرده و برای شناسایی آنها از شهروندان درخواست کمک کردند.
چنانچه شهروندان از هویت یا مخفیگاه متهمان خطرناک مطلع هستند موضوع را از طریق شماره‌های ۵۱۰۵۵۱۴۱ و ۱۲۳ اطلاع دهند.