روایتی از مقاومت  و پیروزی در برنامه «۵۷۸ روز»

روایتی از مقاومت و پیروزی در برنامه «۵۷۸ روز»

اگر کمی به مطالعه تاریخ علاقه داشته‌باشید، قطعا می‌دانید چند روز طول کشید تا خرمشهر به طور کامل از اشغال رژیم بعث عراق خارج شود. اگر هم در این زمینه اطلاعی ندارید، می‌توانید چهارشنبه بیننده برنامه «578 روز» از شبکه دو باشید و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، در مستند 578 روز که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر ،چهارشنبه ۴ خرداد از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود، با حضور مهمانان مختلف، روایتی از خاطرات مقاومت بازگو می‌شود. از دیگر محورهای این برنامه، معرفی و گفت‌وگو در خصوص کتاب‌های مرتبط با این روز بزرگ است. سوم خرداد ۱۳۶۱ خرمشهر که پس از ۳۵ روز مقاومت در تاریخ ۴ آبان ۱۳۵۹ توسط دشمن بعثی اشغال شده‌بود، پس از ۵۷۸ روز به طور کامل از اشغال رژیم بعث عراق خارج شد. عملیات آزادسازی خرمشهر طی چهار مرحله با مقاومت و رزمندگی مردم، نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج، نیروهای ژاندارمری، کمیته انقلاب اسلامی، شهربانی و جهادسازندگی اجرا شد.
578 روز، کاری است از گروه سیاسی شبکه دو به تهیه‌کنندگی حامد باقری تنها که چهارشنبه ۴خرداد ساعت 18 و25 دقیقه از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.